Audi S6 C4 automat med problemer, starterinnslag/girvelger/diagnoseproblem

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har hatt ute motoren på min fars bil, for å skifte hele simmerringen bak på blokka :P

Ut, inn, koble, forsøke å starte, ingen liv :( Har gjort dette (ut og inn med motor) på 2.2T en rekke ganger og aldri fått no feil..

 

Feilene er:

-Starter slår ikke inn (ja, jeg har testet både begge polene på starteren, og tvangskjørt starter, ok)

-I girvelgerdisplayet får jeg ikke opp hvilket gir den står i, dermed er dette grunnen til at ikke starteren slår inn.

-Diagnose med vagcom virker ikke lenger, får ikke kontakt med noen verdens ting :(

 

Har byttet dette for å se om det hjalp:

-Ecu til automat

-multifunskjonsgiver(?) den som kjenner hvilket gir den er i (usikker på om det er multifunksjonsbryter eller ei)

-relè 299 ved sparkeplate vs

-relè 369 under ratt (litt usikker på om det er rette nummer nå når jeg ikke er der, men mener det var de to)

 

 

Har noen vært borti dette før? Virker jo som om en sikring eller relè, siden flere ting er påvirket.

fortvilende er det ivertfall..

 

Håper på vettuge svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært borti dette men kan jo forsøke å spekulere litt:

 

Har du forsøkt øvrige funksjoner på bilen, slik som lys, el vinduer, sentrallås, osv? Noe annet som ikke fungerer?

Og du har ikke gjort annet enn å ta ut/inn motor? Altså ikke tilfeldigvis fiklet under dashbordet samtidig?

Har bilen stått lenge og i ugunstig miljø, eller er operasjonen gjort på noen dager/veldig få uker?

Det er nok strøm på batteriet og polene er rene?

 

Høres rart ut om manglende kobling av noe i motorrommet skulle påvirke både starterinnslaget og diagnosen samtidig. Har dermed mer tro på at noe har skjedd som styrer sentral strømtilførsel. Startkretsen på disse går vel ikke via annet en tenningslåsen? Så hva med selve bryter/bakstykket til tenningslåsen, det er jo en klassisk feil på disse bilene. I såfall vil flere funksjoner mangle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å ringe deg før i kveld Steinar ;)

 

Alt anna virker ja, derfor jeg tror på relè eller sikring..

Problemet var der først.

Måtte prøve å tvangskjøre starter, den gikk fint rundt, og gjorde det samme mens tenningen stod på, bilen starter da og går (ja, vet det kan være uheldig å kortslutte starter med tenning på men probemet var som nevnt likt før jeg gjorde det, og ville se om den starta..)

 

Motor ut/inn på noen få dager, 3-4, i garasjen hans, ja, det er fuktig der, men den står der til vanlig og.

Vil tenningslåsen påvirke K/L (diagnose) og muligheten for å lese av? Samt forstyrre så ikke bilen vet hvilket gir den står i? Tvilsomt.

 

Vanskelig.. og usannsynlig irriterende.. :(

 

Er det sikring til automatECUèn på disse? virker som om ikke den får strøm, og at muligens vagcommen må gjennom den for å få lest`? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.