Anbefalte innlegg

Jeg har en 96 modell S6 2.2t avant som er litt oppjazza. Det sitter RS2 turbo, manifold, dyser og 3" eksos i fra turbo og KRB ST2 II chipper.

 

Har litt små tøbbel med den. Den har noe ustabilt ladetrykk. Når jeg får peak på ca 1.7 bar så pulserer den ett par ganger før den går jevnt nedover etter hvert som turtallet stiger. Har vel rundt 0.9-1 bar på 7200rpm. Dette ble noe bedre når jeg byttet til S4 kjøler, da det var en sprekk i den plast kjøleren.

 

Det andre den driver med er at når jeg kjører vanlig og girer ned for å kjøre inn ett kryss f.eks så detter den langt ned på turtall før den henter seg inn selv for å ikke stoppe. Når det er kaldere ute så har den faktisk stoppa også.

 

Det tredje er at når jeg ligger i høyt gir og gir bånn gass så peaker den jo på rundt 1.7 og da ligger den jo på 1.7 mye lenger enn på lavere gir, da får jeg kutt. Når den kutter så går den sikkert i nød for da virker den ikke på mer enn rundt 0.5-0.6 bar etterpå.

 

På vei til jobb i dag så drog jeg litt ut på turtall på 3. og da ladet den kanskje 1.5. Jeg girte til 4. og gassa litt til på da den plutselig kuttet på 0.5-0.6 uten at jeg merka noe kutt ved første drag.

 

Den går også noe ujevnt på tomgang, ikke mye.

 

Noen som kan komme med noe tips her til hvor jeg skal starte å leite?

Er fersk på AAN, det er første turbo Audien jeg har...første Audi sånn sett :P

 

Takk på forhånd!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tennplugger, luftmengdemåler, og vakumlekkasje og n75 er di første tingene du må sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er ikke i bruk, det står en Turbosmart manuell boostcontroller på.

Er også 1.9 bar WG fjær montert

 

Hvordan kan jeg sjekke luftmassemåleren?

 

Vacuum lekkasjer har jeg sjekket etter flere ganger med startgass.

Skal ta en titt på pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startgass er ikke nok til å finne lekkasjer. problemet er jo i utgangspunktet ikke ved vakum, men ved trykk. bunn på en halvlitersflaske (gammel hard plast type) teip rundt til størrelsen nesten tilsvarer lmm, ventil fra bilfelg borret inn i bunn på den, så kan du kjøre inn trykk og finne lekkasjer. (skriver på ipad som styrer pcen så gidder ikke tenke på staveko troll og store bokstaver.)

Lmm kan du først starte med å rense med elektronikk rens, se om det utgjør noen forskjell. samt se om trådene inni den er hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stopp inn mot kryss er også ofte (i tillegg til lekkasje) forårsaket av dårlig/feil montert bypassventil. AAN i 'standardoppsett' er litt kilen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakka med KRB i dag, og de chippene var "380hk" oppsett med grønn dyser. Jeg har ikke fått tid til å se på pluggene enda, men jeg mistenker at den får alt for mye bensin.

 

Tok en test i 1 gir i dag der jeg holdt bilen på bremsen slik at jeg fikk ladetrykk uten at den stikker avgårde, og det ryker veldig svart i fra den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke klok på dette her. Pluggene ser greie ut.

 

En annen ting den gjør er at den får ladetrykk men den flytter seg ikke noe synst jeg. Den "hakker" på ladetrykket, rundt 0.5-1bar og da ryker det veldig sort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker den svart, får den nok for mye suppe, ja.

Som Rune-André sier; sjekk med en annen luftmengdemåler! Er sikkert en i nærheten du kan låne av, prøv å poste i lokallaget ditt!

Pluggene kan være greie, men coilstammer og coiler kan selvfølgelig jukse litt uten at man kan se direkte hvor det slår over. Gjelder særlig under boost.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.