#1 Skrevet Juni 3, 2005 Bytter nav for å få 5-bolts nav. Etter mye triksing med deler ser det ut til at jeg trenger en 18mm spacer mellom navet og bremseskiva. Dette må til for at jeg skal kunne bruke bremsene jeg har i dag. Spørsmålet er da om det trengs en flens/kant ytterst på spaceren som bremseskiva kan sentreres mot, eller holder det med sentreringen hjulboltene gir? En annen ting jeg lurer på er om bremsekraften overføres ved hjelp av friksonen mellom skive og nav, eller om senteringen på navet har noe med denne kraftoverføringen. Mvh Vegard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2005 Bremsekraften overføres ikke til navet, men derimot ut til felgen gjennom hjulboltene og friksjonene mellom skive og felg. Sentreringen på navet er kun for å få sentrert bremseskive og felg riktig i forhold til hverandre(og så selvfølgelig sentrert på bilen) Du trenger derfor en sentreringskant på spaceren, siden hjulboltshullene er for store og upresise i bremseskiven til å sentrere på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2005 Hvis du fytter bremseskiven 18mm lenger ut trenger du også brakett til kalipperen...men det har du kanskje tenkt på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...