#1 Skrevet Oktober 29, 2014 Har en 2005 transporter t5 174hk 4motion. Hatt mine mistanker til at 4wd ikke har vært som det skal så hadde den idag inne på jobb og feilsøkte den med VAS. Ligger ingen feilkoder i styreenheten og styreenheten til Haldex fungerer. Funksjonstesten derimot (alle hjul i lufta, 2 gir og på med brekket og clutch sakte ut) så kveler ikke motoren seg. Den gjør noen små lugg bare men stopper ikke, noe den skal gjøre ifølge VAS. Olje og filter på Haldex er nytt, har mine mistanker til pumpa men tenkte og høre om noen visste om andre problemer. Noen som har vært borti lignende ? Eller er saken bare og gå og kjøpe ei ny pumpe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2014 Hvis du drar på brekket kobles haldex ut automatisk. Du skal heller ikke kvele motoren på denne måten siden fremhjulene fremdeles er åpne og der ikke er noen låste differ her. Ruller ikke alle 4 hjul rundt når du har den i lufta uten håndbrekk på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2014 What he said! Prøv å kjør den i lufta uten brekket på. Ruller ikke hjulene da så ville jeg demontert pumpa og se om filteret på pumpa er fullt av dritt. Hvis du har esp (tror ikke du har det) så skal deaktiveres før du kjører i lufta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2014 Dette var funksjonstesten på Haldex som kommer opp i VASen så syns det er rart om det er feil men mulig dere har rett. Får ta ut pumpa i morgen og se på den om det er masse dritt der, var då vidt ene bakhjulet gikk når den bare hang på gir. Er ikke ESP eller diffsperre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2014 Har så godt som samme bil som deg og der forsvinner firetrekken når jeg drar i brekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2014 Hvis det er reaksjon på bakhjula gir pumpa trykk og clutchen kobler inn. Hva er symptomene som gir mistanke om defekt firehjulstrekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2014 Så det var en som hadde dårlig kontakt i kontaktstykke til styreenheten på på diffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2014 Så det var en som hadde dårlig kontakt i kontaktstykke til styreenheten på på diffen. Riktig det. Hadde senest inne en kunde i går kveld som handlet ene kabelen bak der siden det var irret helt bort. Er man heldig så ligger det bare i ledningen og ikke spredd seg for mye til styreenheten, men ikke alltid man er så heldig heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2014 Det hadde fryst på her for ett par uker siden og var VELDIG glatt på asfalten. Da jeg kom inn i en rundkjøring kjente jeg bilen skled ut med fronten og den oppførte seg rett og slett som en ren fwd, forsøkte så og provosere fram 4wd litt både rett frem og i sving og det er ikke antydning til at det er noen form for drift bak. Derfor jeg tok funksjonstest igår. Har dere en god ide om hvordan jeg kan teste 100% om det fungerer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2014 Når bilen henger i lufta skal alle fire hjul gå rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2014 Som sagt dette skjer ikke da kun ene bakhjulet så vidt snur på seg, framhjulene går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2014 Som sagt dette skjer ikke da kun ene bakhjulet så vidt snur på seg, framhjulene går. Uten håndbrekket på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...