#1 Skrevet Oktober 29, 2014 Hei! Mistenker at det er blitt gjort et chassinr-bytte på en bil. Bilen det er snakk om er en typ89 audi coupe "S2" men vognkort og chassinr sier 2,3 10v. Finnes det fler steder på de chassiene hvor chassinr er stemplet inn? Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2014 denne røde som lå tilsalgs for en stund siden som er omtalt i tråd under selges andre steder? Om det er den, så er det nok noe som ikke er helt etter boka ja... http://forum.vacn.no/showthread.php?270291-Billig-ombygd-S2-coupe-til-salgs-p%E5-finn&highlight=s2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2014 Nei, er en jeg har selv dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2014 ok,,, kunne jo hende det var du som kjøpte den, siden det stemmer med den tråden osv.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2014 Hehe, nei har hatt denne i snart 3 år:) alt av deler er fra s2! Har utsparing for katalysatorer i gulvet, og batterikasse under baksetet. 2,3 10v har batteri i motorrom, men Ingenting tyder på at batterikasse i motorrom er skåret vekk. Det sitter også org tårnstag i motorrom, noe ikke 10v har. Samt 4x el vindu, som vel heller ikke var å få på 89modellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2014 er det ikke klistrelapp med nr i bagasjen på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2014 Den tror jeg nok er blitt borte med årene:-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 29, 2014 Samt 4x el vindu, som vel heller ikke var å få på 89modellen? 4x elvindu på en coupe? Men joda, elvindu var option på alle T89 coupe. Ellers så står det ikke chassisnummer noen andre steder, det er bare stemplet inn ett sted. En god indikator på snusk er at første årsmodellen av S2 er 1991. Hvis din bil er 89-modell (må ikke forveksles med type 89) så er det jo ikke en original S2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 29, 2014 Hvis du har sjekket chassisnummer mot Audi systemet og det står 2,3 så er det vell en sikker sak at det er tøyset med chassisnummeret utifra det du forklarer? Enda tøffere hvis det er 10v fwd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 29, 2014 4x elvindu var option på coupe ja, men svært få som har det! Vognkort og chassinr stemmer overens og tilsier en 89mod coupe 2,3 10v quattro[emoji6] det er alle detaljene i selve chassi som får meg til å tro at det kan være gjort chassinr-bytte altså at chassi i utgangspunktet er org s2, men flytta over chassinr plata fra en 10v. Bilen var en gang rød, men er nytt kitt rundt hele plata i motorrommet, og hele bilen er da blitt sprøytet opp igjen svart.(uten stort hell ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2014 ForakslelVekta er en god indikasjon. Den er høyere på s2 enn på sugemotor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2014 At chassi er tyngre foran? For alt av deler er fra s2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 30, 2014 Aksel vekt i vognkortet på S2 er høyere enn sugemotor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 30, 2014 Ja.. Men vognkortet mitt tilsier sugemotoren.. Mens det sitter s2 motor, gir, og drivverk der, så da vil jo ikke det stemme uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 30, 2014 Dersom du kryssrefererer ditt eget registreringsnummer og chassinsnummer mot det som eksisterer i vognkortene og i Møllers eget system, burde du få en god indikasjon... Det kan også godt hende at bilen rett og slett bare er bygget om uten godkjenning.. Ganske vanlig "praksis" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 30, 2014 Er nok en S2 som har donert alt utenom chassi til en coupe Quattro. Tillatt aksel last fremme og bak kan ikke endres av SVV. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 30, 2014 Dersom du kryssrefererer ditt eget registreringsnummer og chassinsnummer mot det som eksisterer i vognkortene og i Møllers eget system, burde du få en god indikasjon... Det kan også godt hende at bilen rett og slett bare er bygget om uten godkjenning.. Ganske vanlig "praksis" Problemet er at jeg KUN har et regnr og chassinr, og disse stemmer mot hverandre som en coupe quattro 2,3 10v.. Derfor jeg lurte på om jeg kunne finne chassinr et annet sted på bilen for å kryss sjekke imot. Vet det er vanlig å flytte over motor, gir og drivverk fra s2 til disse! Men ikke at de gidder å bygge om gulv, flytte batterikasse til under baksetet, og alt annet som er gjort med karosseriet på denne! Sku gjerne funnet 100% ut at det i utgangspunktet er et org s2 chassi, slik at jeg kunne fått den godkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 30, 2014 Ah, sånn sett! Var det bare en FWD før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 30, 2014 Nei, det er en quattro. Skiltnr - chassinr - vognkort Sier 2,3 10v coupe quattro Utforming i karosseri tyder på org s2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 30, 2014 Rå karosseri er identisk på S2 og Coupe Quattro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 30, 2014 Coupe quattro har vel ikke bred tunnel der katalysatorene sitter på s2!? Ikke har den fastsveisa stabstag fester i toppen av dempertårn? Og 10v hadde batterikasse i motorrom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 30, 2014 Da kan ikke jeg bidra med mer... Kjenner desverre ikke forskjellene i karosseriene. Pro tip: se på "baksiden" av der chassisnummeret er stemplet inn. Du skal vel kunne se det fra under dashbordet. Der vil du garantert kunne se om det har vært sveiset inn nytt nummer på ramma. Man kan pusse, slipe og lakkere det helt fint fra oversiden, men undersiden blir værre Det å få omregistrert bilen som en S2, kan du i alle fall se langt etter. I beste fall får du godkjent en ombygging under "merknader" i vognkort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 30, 2014 Denne plata har et skille før den går videre ned på torpedoveggen, så en evt sveisesøm er nok dekket på begge sider der:-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 30, 2014 om du mistenker at en f.eks utenlandsk s2 er tatt inn og fått ett norsk 2.3 10v chassisnr ulovlig (rett og slett for å slippe ombygging/godkjenning etc) så kommer du ikke til å kunne få gjort denne bilen lovlig. det som vil skje om dette er tilfelle er at bilen blir avskiltet og begjært uregistrerbar for alle fremtid. samt evnt straffeforfølgelse av de som evnt har gjort dokumentforfalskning. bare til ettertanke om du virkelig vil gå så langt. Jeg hadde noen mistanker mot ett tidligere eid chassis, bilen var import, men bunnplata stemte ikke opp i mot årstallet. det var flere forskjeller. hva jeg klarte å snuse opp var at en tilsvarende bil hadde brent opp i tyskland. der stoppet alle spor og min interesse av å lete mer. bilen var riktig nok godkjent av tollvesenet på sørlandet med ombygget motor, så den ble lovlig tatt inn på grunnlaget som vist, men jeg er/var overbevist om at noe ikke stemte. Når jeg solgte bilen og så fulgte info jeg satt med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 30, 2014 Det er nemlig akkurat dette jeg frykter.. Hadde jeg funnet et annet chassinr på karosseriet, så kunne jeg ha prøvd å fått sjekket opp hvor chassi opprinnelig stammer ifra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...