Anbefalte innlegg

Problemet er at jeg KUN har et regnr og chassinr, og disse stemmer mot hverandre som en coupe quattro 2,3 10v.. Derfor jeg lurte på om jeg kunne finne chassinr et annet sted på bilen for å kryss sjekke imot.

 

Vet det er vanlig å flytte over motor, gir og drivverk fra s2 til disse! Men ikke at de gidder å bygge om gulv, flytte batterikasse til under baksetet, og alt annet som er gjort med karosseriet på denne!

 

Sku gjerne funnet 100% ut at det i utgangspunktet er et org s2 chassi, slik at jeg kunne fått den godkjent :)

Som du ser er det kompetente medlemmer her inne til å hjelpe med å finne unikheter ved et S2 karosseri som kan fortelle hva som fysisk er bilen. Når det gjelder registrering i Norge er det ikke sikkert det er et avvik på ombygging det er snakk om. Tilsvarende vet jeg om importert RS2 som er registrert som "Audi 80 Avant quattro", sikkert for å være litt snillere med forsikring eller noe i den gata.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed om at den var "ombygd til s2", men vedkommende kunne ikke vise til noen papirer. Ikke hvor motor var tatt fra, eller noe noe som helst :-/ så har ikke noe annet å gå ut ifra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nemlig akkurat dette jeg frykter.. Hadde jeg funnet et annet chassinr på karosseriet, så kunne jeg ha prøvd å fått sjekket opp hvor chassi opprinnelig stammer ifra :)

 

Som jeg nevnte tidligere i denne tråden så blir chassisnummer kun stemplet ett eneste sted. Det er en myte at det finnes hemmelige nummer skult og gjemt inni bak utapå og under en rammevang etc etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vekta tilsier at det er en 10v quattro er det jo enkel skurring, da er jo karosseriet derfra. S2 karosseriet har høyre vekt i vognkort og er derfor lett å se hva bilen opprinnelig har vært. Er det utsparring til katalysator og batteri i baksetet er det nok meget sannsynlig at det er rammenummer bytte hvis vekta tilsvarer 10v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen da fortelle meg hva foraksel vekta på s2 skal være? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra 09.1990 Modell AUDI

til 09.1992 Typebetegnelse S2

KW 162 Modellbetegnelse COUPE/89Q

HK 220 kW 162

Slagvolum 2226 ccm 2226

Syl 5 Norsk motorkode 3B

Motorkode 3B Farge GRÅ

ABS Førsteg. reg. år 1991

ASR Førsteg. reg. Norge 05.03.1999

Motortype Bensinmotor Ny/Bruktimp BRUKTIMPORT

Kjøretøytype Avreg.dato 07.03.2013

Drivhjul firehjul Sist pkk-godkjent 11.05.2011

Bremsetype Neste PKK 31.01.2013

Bremsesystem Hydraulisk Lengde 440 cm

Drivstoff Bensin Bredde 172 cm

Ventiler pr. sylinder 4 Egenvekt 1420 kg

Kat. type med Regulert (3-veis) kat. Totalvekt 1880 kg

Karosseritype coupe Std. dekk foran 205/55R16

Girkassetype Std. dekk bak 205/55R16

TECDOC Typenr. 1373 Hastighetskode foran Z

Hastighetskode bak Z

Std. felg foran 7X16

Std. felg bak 7X16

Antall aksler 2

Drift aksl. 2

Akseltrykk foran 1035 kg

Akseltrykk bak 950 kg

Tilhengervekt m/brems 1500 kg

Tilhengervekt u/brems 640 kg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Skal få kjørt min på vekta i løpet av noen dager :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være et tegn at det eneste som ikke flasser av til rødt, er torpedoveggen med chassinummer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, den har vært rød en gang den å :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vognkortet du må sjekke. En 10v quattro-karosseri har 950 foran og bak, S2 har 1035 foran og 950 bak ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chassinr står også på innsiden av kanalen på sjåførside

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser ikke ut som et chassisnummer. Har du et bedre bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk omsider veid bilen, og framakselvekta var på 960kg inkl sjåfør og passasjer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.