#26 Skrevet Oktober 30, 2014 Problemet er at jeg KUN har et regnr og chassinr, og disse stemmer mot hverandre som en coupe quattro 2,3 10v.. Derfor jeg lurte på om jeg kunne finne chassinr et annet sted på bilen for å kryss sjekke imot. Vet det er vanlig å flytte over motor, gir og drivverk fra s2 til disse! Men ikke at de gidder å bygge om gulv, flytte batterikasse til under baksetet, og alt annet som er gjort med karosseriet på denne! Sku gjerne funnet 100% ut at det i utgangspunktet er et org s2 chassi, slik at jeg kunne fått den godkjent Som du ser er det kompetente medlemmer her inne til å hjelpe med å finne unikheter ved et S2 karosseri som kan fortelle hva som fysisk er bilen. Når det gjelder registrering i Norge er det ikke sikkert det er et avvik på ombygging det er snakk om. Tilsvarende vet jeg om importert RS2 som er registrert som "Audi 80 Avant quattro", sikkert for å være litt snillere med forsikring eller noe i den gata. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 30, 2014 Når jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed om at den var "ombygd til s2", men vedkommende kunne ikke vise til noen papirer. Ikke hvor motor var tatt fra, eller noe noe som helst :-/ så har ikke noe annet å gå ut ifra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 30, 2014 Det er nemlig akkurat dette jeg frykter.. Hadde jeg funnet et annet chassinr på karosseriet, så kunne jeg ha prøvd å fått sjekket opp hvor chassi opprinnelig stammer ifra Som jeg nevnte tidligere i denne tråden så blir chassisnummer kun stemplet ett eneste sted. Det er en myte at det finnes hemmelige nummer skult og gjemt inni bak utapå og under en rammevang etc etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 30, 2014 Hvis vekta tilsier at det er en 10v quattro er det jo enkel skurring, da er jo karosseriet derfra. S2 karosseriet har høyre vekt i vognkort og er derfor lett å se hva bilen opprinnelig har vært. Er det utsparring til katalysator og batteri i baksetet er det nok meget sannsynlig at det er rammenummer bytte hvis vekta tilsvarer 10v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 30, 2014 Kan noen da fortelle meg hva foraksel vekta på s2 skal være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 30, 2014 Fra 09.1990 Modell AUDI til 09.1992 Typebetegnelse S2 KW 162 Modellbetegnelse COUPE/89Q HK 220 kW 162 Slagvolum 2226 ccm 2226 Syl 5 Norsk motorkode 3B Motorkode 3B Farge GRÅ ABS Førsteg. reg. år 1991 ASR Førsteg. reg. Norge 05.03.1999 Motortype Bensinmotor Ny/Bruktimp BRUKTIMPORT Kjøretøytype Avreg.dato 07.03.2013 Drivhjul firehjul Sist pkk-godkjent 11.05.2011 Bremsetype Neste PKK 31.01.2013 Bremsesystem Hydraulisk Lengde 440 cm Drivstoff Bensin Bredde 172 cm Ventiler pr. sylinder 4 Egenvekt 1420 kg Kat. type med Regulert (3-veis) kat. Totalvekt 1880 kg Karosseritype coupe Std. dekk foran 205/55R16 Girkassetype Std. dekk bak 205/55R16 TECDOC Typenr. 1373 Hastighetskode foran Z Hastighetskode bak Z Std. felg foran 7X16 Std. felg bak 7X16 Antall aksler 2 Drift aksl. 2 Akseltrykk foran 1035 kg Akseltrykk bak 950 kg Tilhengervekt m/brems 1500 kg Tilhengervekt u/brems 640 kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 30, 2014 Takk! Skal få kjørt min på vekta i løpet av noen dager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 30, 2014 Kan jo være et tegn at det eneste som ikke flasser av til rødt, er torpedoveggen med chassinummer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 30, 2014 Hehe, den har vært rød en gang den å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Oktober 30, 2014 Det er vognkortet du må sjekke. En 10v quattro-karosseri har 950 foran og bak, S2 har 1035 foran og 950 bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Oktober 30, 2014 Chassinr står også på innsiden av kanalen på sjåførside 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Oktober 30, 2014 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Oktober 30, 2014 Det der ser ikke ut som et chassisnummer. Har du et bedre bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 10, 2014 Fikk omsider veid bilen, og framakselvekta var på 960kg inkl sjåfør og passasjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...