#1 Skrevet Oktober 30, 2014 Hallais! Har hatt to gode dager med snø her oppe i Nord så langt, og jeg er mer enn litt misfornøyd med enkelte systemer som har en tendens til å gjøre sine "inngripen"... ASR (Anti-Spin Reduction) lar seg enkelt slå av ved knappen ved girspaken - Og det er greit nok. Men uansett hva man gjør, kommer denne fordømte gledesdreperen "ESP" og ødelegger moroa når skuta tilsynelatende er på tur av kurs.. Er det noen mulighet å bare "overse" denne lille overivrige karen litt? Dersom noen sitter igjen og lurer - Nei! Man kjører ordentlig på offentlig vei.. Her tenker jeg kun på store åpne plasser, hvor man ikke treffer på folk.. Jeg skylder allerede livet mitt til ESP-systemet til Volkswagen etter en noe ulumsk opplevelse tilbake i 2012/2013, så det høres kanskje noe motsigende ut, men man skal da fortsatt kunne ta livet med ro på en åpen parkeringsplass klokken halv 3 på Lørdagsnatten, skli litt sidelengs og høre motoren snerre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2014 Nappe av stikket på ene ABS sensoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2014 Triks i ludo? :-) Blir hele funksjonen satt ut da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2014 Golf plus mk5 ble i hvertfall uten ALT når den lå med abs feil pga feil på en abs ring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2014 Enklere å ta sikringen vel? ESP er jo avhengig av abs, så uten fungerende abs har du hverken ESP eller asr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2014 Har du prøvd å holde knappen inne i 10sek+? Jeg fikk høre at om man tar sikringen så ryker firehjulsdriften (Haldex) i tillegg så da er du like langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2014 Har prøvd både 10 og 3 0sekunder.. Etter 30 sekunder slo den seg faktisk på igjen... Det med sikringen har jeg også lest en plass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2014 http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5613909-Electronic-Stability-Control-How-to-turn-off-disable you can pull the big green 30 amp fuse (fuse box in the engine compartment), but it also disables ABS and a couple other lights. I hear you can pull the fuse or unplug abs sensors. Alt dette har jo dere også foreslått - Kan jo prøve ved neste snøfall og se. Tviler i alle fall på dette med sikringen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2014 Til dere med MK6 - Her er måten å gjøre det på: http://www.goapr.com/support/esp-defeat.html Har hørt med dem om det finnes tilsvarende til Passat B6/3C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 30, 2014 Usikker på korleis det er på akkurat denne bilen, men på dei bilane eg har hatt med Haldex sluttar 4 motion å fungere dersom ein abs-følar er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 30, 2014 Jeg har lest at en kan deaktivere ESP ved å deaktivere sleperingsignalet fra rattet ('steering angle sensor') - da vet ikke lenger ESP'en hva den skal korrigere i forhold til, men ABS osv vil fortsatt kunne fungere. Jeg vet ikke hvordan det påvirker 4motion.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2014 Ikkje så usannsynlig at det stemmer. Ved defekt lengeakselerasjonssensor i min gamle Cupra fungerte 4 motion, men ikkje ESP. Hugsa ikkje sikkert om ABS fungerte då, men eg meinar det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 3, 2014 Til dere med MK6 - Her er måten å gjøre det på: http://www.goapr.com/support/esp-defeat.html Har hørt med dem om det finnes tilsvarende til Passat B6/3C Denne må jeg notere meg bak øret og se om jeg trenger når vinteren slår inn for fult her litt lenger sør og. Takk for at du hev ut en lenke på hvordan man løser dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 3, 2014 Jo værsågod prøver å høre med dem om det funker på passat også ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 3, 2014 Jeg har lest at en kan deaktivere ESP ved å deaktivere sleperingsignalet fra rattet ('steering angle sensor') - da vet ikke lenger ESP'en hva den skal korrigere i forhold til, men ABS osv vil fortsatt kunne fungere. Jeg vet ikke hvordan det påvirker 4motion.. Det er nok noe i dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 4, 2014 Se om du finner sikring til rattutslagsensor (5A hos meg). Denne har jeg på min T5 og da kutter esp, mens abs fortsatt funker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 25, 2014 Til dere med MK6 - Her er måten å gjøre det på: http://www.goapr.com/support/esp-defeat.html Har hørt med dem om det finnes tilsvarende til Passat B6/3C Funket ikke går mot nok en vinter med gledesdreperen intakt ser ut som problemet var at min bil var ein 09 modell denne dekket nyere biler. Vis noen har koding til 09 hadde det vært flott. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 25, 2014 Nødløsning men då bør en ha tilgang til Vagcom siden en må inn og justere rattvinkelsensoren. Perfekt på isbanekjøring og sånne ting men ikke ideelt til hverdags. ESP DEFEAT!!! Module 44-steering assist -channel 9: Steering Angle sensor. Default setting:0- Internal Steering Angle Sensor active change the value to 1: Internal Steering Angle Sensor inactive What happens is that the sensor is now off. The car needs to know whats happening to the steering wheel to determine how to use the ESP: meaning that if you are turning, some wheels will HAVE to go faster than others. If the car doesnt know whats going on, it cant apply brakes to keep the car "straight". Therefore, without the sensor on, ESP will be COMPLETELY off. In a nutshell: only ABS will work, everything else is Off. YOU are now driving. Needless to say: be cautious when doing this. The ESP WONT come back on untill you re code it to 0. and even so, you have to drive ~1 mile before it comes on. turning the ESP off should only be done when you want to "drive" the car, unhindered. Not for everyone, not to be done all the time. BE CAREFUL. For more details: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ist#Adaptation 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 25, 2014 Kan dette virke på s3 8p? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 26, 2014 Det som irriterer meg er at ross-tech vet hvordan vi kan få deaktivert dette via knappen, men di vil ikke gå ut med det.(Omkoding) ( Har fått dette bekreftet direkte fra tekniker der på mail ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 26, 2014 Det er mulig å ta ut en abs sensor, det har vi gjort på banebilen vår. Men kjekt med abs da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 26, 2014 Det som irriterer meg er at ross-tech vet hvordan vi kan få deaktivert dette via knappen, men di vil ikke gå ut med det.(Omkoding) ( Har fått dette bekreftet direkte fra tekniker der på mail ) Jeg vet. Jeg la ut link tidligere her som tar det til en long coding generator du kan bruke for å deaktivere det på knappen på MK6. Skal finne ut om det er samme på Passaten min :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 26, 2014 Følger denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 12, 2014 Æsj. Får ikke omprogrammert det i Passaten.. Er det noen som har prøvd ut de "fysiske" metodene nevnt ovenfor her? (Nappe ut plugg til sensor, osv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 12, 2014 Se om du finner sikring til rattutslagsensor (5A hos meg). Denne har jeg på min T5 og da kutter esp, mens abs fortsatt funker. 5A - Steering Column Electronics Control Unit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...