Gledesdreperen / livredderen ESP..

Anbefalte innlegg

Eg har prøvd alt utenom rattutslags sensor. Prøv du Joakim og gi en tilbakemelding her. Dårlig med snø her så eg får ikke prøvd sjøl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve det.

Må få hjelp til reprogrammering på grunn av manglende software, men det skal nok la seg gjøre.

 

Skal også gjøre et forsøk med ABS-sensorer. På gamlegolfen min var det ABS-plugger til sensorene bak under baksetene - Er det slik på nyere biler også, eller må jeg skru av bakhjulet? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke like godt ta sikringen, da du allikevel ikke får abs?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njo, men da sier folk at 4motion forsvinner :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg mistet drift på bakhjulene med å ta sikringen for abs

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. ESC ligger i ABS-modulen, og uten den funker ikke haldexen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at jeg er kvitt ESP stort sett på min Audi 4E bare ved å trykke en gang på knappen ESP OFF, men virker som den stryper motoren hvis jeg drar strikken for langt... Noen andre med motoren riktig vei (quattro) som har samme erfaring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet og erfart litt i dag, og ved å trykke på "ESC" (Samme som ESP, annet navn) så kutter den både antispinn og ESC - Til en viss grad. Det virker som at bilen selv merker når jeg mister kontroll, og kutter. Om jeg kjører full gass mens jeg slædder, får jeg holde den. Men, om jeg begynner å kutte gassen, kontre litt for mye eller bremse, så blir den helt bananas.

 

Jeg får lov å leke meg, men jeg er beskyttet mot meg selv, på en måte :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger er det greit å ha lit ''eldre'' bil, for jeg får skrudd min 100% av uten noe form for inngrep:D

På firmabilen er det likt som du beskriver. Der kan man sladde så lenge man holder gassen, men med en gang man slakker av gassen lit hopper antiskrensen in å retter opp bilen. Ganske irriterende at man ikke kan bestemme slikt selv når man faktisk har en knapp for å skru det av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil den oppskriften fra linken til APR fungere på en 2012 a3 2.0tdi Quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket den gang da en ABS sensor var defekt at verken ESP ABS eller noen andre funksjoner funket.

Den gang da var bilen perfekt å leke med. Ingen "strøyping" av effekt når bakenden loggret. Ingen innkobling av antiskrens når man skulle justere sladden med bremsene.

Tenker da. Kan man ikke koble en ABS sensor til ESP knappen, sånn at den blir "defekt" når ESP er av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kjøre en av ABS-følerne på et lite relé tenker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt tanken, men det er jo desverre slik at knappen (på min bil i alle fall) bare er en såkalt "temporary pushbutton". 12V signalet fra knappen er høyt bare et trykk, så er det en CAN-bus modul som behandler dette pulssignalet og slår av antispinn deretter.

 

Veldig god idé, men i mitt tilfelle må jeg ha det på en separat, skjult bryter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg trykker på "ESP OFF" så logrer bilen fint, ABS virker ennå, men funker jo ikke når du er i full sladd uansett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil har du?

 

Min "ESP OFF" gjør også at jeg klan "logre" med halen, slippe rumpa og ligge bredt på høyt turtall - Men når jeg begynner å kontre/justere sladden, så sparker ESP meg i ræva og setter meg på plass :) Ved å nappe ut ABS skal man i teorien "slå ut" hele ESP systemet - Det må nemlig ha alle sensorer på plass for å fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyttet ikke å koble ut abs sensor på min golf 6 er akkurat likt merkelig nok...? Prøvde i bremsebenken måtte dra ut så mye at eg mistet 4x4 for å klare å bremse effekten.

 

Hvordan får dere som driver med bremsing av biler bremset i 4x4 modus på nyere biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyttet ikke å koble ut abs sensor på min golf 6 er akkurat likt merkelig nok...? Prøvde i bremsebenken måtte dra ut så mye at eg mistet 4x4 for å klare å bremse effekten.

 

Hva nyttet ikke? Å koble ut ABS for å slå ut ESP, eller å koble ut ABS for å slå ut 4wd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt tanken, men det er jo desverre slik at knappen (på min bil i alle fall) bare er en såkalt "temporary pushbutton". 12V signalet fra knappen er høyt bare et trykk, så er det en CAN-bus modul som behandler dette pulssignalet og slår av antispinn deretter.

 

Veldig god idé, men i mitt tilfelle må jeg ha det på en separat, skjult bryter.

 

Ja er klar over det. Men må da fins noe som kan holde til bryter blir trykket på igjen? Eventuelt skjult bryter ville vært enkelt.

Å for min del som har vfiz, så er det en kjapp prosedyre å slette feilkoder etter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fikk ikke koblet bort Esp ved å nappe abs sensor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er klar over det. Men må da fins noe som kan holde til bryter blir trykket på igjen? Eventuelt skjult bryter ville vært enkelt.

Å for min del som har vfiz, så er det en kjapp prosedyre å slette feilkoder etter :)

 

Jo, ved å for eksempel bruke en slik relémodul i "Function 5" kan man nok få en slik effekt:

http://www.ebay.com/itm/5V-12V-24V-FRM01-Multifunctional-Relay-Module-Loop-Delay-Timer-Switch-Self-Locki-/251667555626?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a988e252a

 

 

 

Eg fikk ikke koblet bort Esp ved å nappe abs sensor.

Kjipt.. Dette var på en MK6 Golf?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil har du?

 

Min "ESP OFF" gjør også at jeg klan "logre" med halen, slippe rumpa og ligge bredt på høyt turtall - Men når jeg begynner å kontre/justere sladden, så sparker ESP meg i ræva og setter meg på plass :) Ved å nappe ut ABS skal man i teorien "slå ut" hele ESP systemet - Det må nemlig ha alle sensorer på plass for å fungere.

 

 

Jeg kjører -08 T5 2.5l 4Motion. Kan forsåvidt godt stemme det du sier, har ikke herja så mye med den, har jo RWD bil uten slik elektronikk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min A4 B7 2.0TFSI røkka jeg ut sikringen "Electronic Stability Control" så ble det noe nice å leke :)

Samt ingen feilkoder etter å ha satt sikringen inn igjen.

Da er det jo en enkel sak. Bare montere en bryter på sikringen for en kjapp trykk til lekemodus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde APR oppskrifta på ein 2010 vw golf r, denne virka ikkje. Men etter ein del att og fram fikk eg det til. Spinner piruetter nå! ImageUploadedByTapatalk1422305919.083398.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva måtte til for å få det til? Annen langkode ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva måtte til for å få det til? Annen langkode ?

 

Jepp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.