Gledesdreperen / livredderen ESP..

Anbefalte innlegg

Jepp.

Er dette noe du kan dele eller er det en yrkeshemmelighet?

Lurer på om dette vil fungere på en Octavia 2012 da den i praksis er en Golf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

.. Kan du være så snill å dele med oss..? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er noe eg og kunne tenkt meg og vite å eg kan betale litt penger for å få vite det om det er det som skal til. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt kreativ googling fant jeg faktisk noen fyrer som har drevet med lang-koding på 2010-2011 golf.. Du må endre et byte i ABS-koden for å aktivere "Steg I" og "Steg II" deaktivering.

Steg I er alt av, mens Steg II betyr at kort trykk slår av TCS, mens langt trykk slår av TCS og ESP..

Dette var til Golf, vel å merke, så det hjelper ikke meg noe.. Men dere andre får prøve dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er yrkes hemmelighet, vi leverer dette gratis til våre kunder som kjøper steg 1 tuning fra oss. Er veldig ulik fremgangsmåte alt etter hva slags ABS enhet som er installert. Er nok ikke alle det går på dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er yrkes hemmelighet, vi leverer dette gratis til våre kunder som kjøper steg 1 tuning fra oss. Er veldig ulik fremgangsmåte alt etter hva slags ABS enhet som er installert. Er nok ikke alle det går på dessverre.

Så.. Driver dere med Steg 1 til Passat 3c 3,2 FSI? :)

-

Jeg har litt eksperimentering å gjøre folkens! Om jeg får endret lang-koden med "3C" verdien, skal jeg lage et lite skriv om det.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så.. Driver dere med Steg 1 til Passat 3c 3,2 FSI? :)

-

Jeg har litt eksperimentering å gjøre folkens! Om jeg får endret lang-koden med "3C" verdien, skal jeg lage et lite skriv om det.. :)

Nei, men vi kan ta på oss å programmere esp*n din :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette noe du (Roar) kan finne ut om det går over avstand eller må man inn med bilen til dere? Jeg regner med at min styreenhet ikke er så annerledes enn på en Golf fra samme år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om dette fungerer på Octavia II:

Im Bremsensteuergerät haben Sie die Möglichkeit beim Skoda Octavia II 1Z das Elektronische Stabilitätsprogramm (ESP) zu deaktivieren. (Bitte beachten: hat eine eingeschränkte Fahrstablität zur Folge; Codierung auf eigene Gefahr)

Folgende Codierung ist anzuwenden:

1 .STG 03 (Bremse) auswählen

2 .STG Anpassung -> Funktion 10

3. Kanal 90

4. Auf 0 ändern (deaktiviert)

Google translate:

Bremsen kontrolleren gir deg muligheten når Skoda Octavia II 1Z det elektroniske stabilitetsprogrammet (ESP) for å deaktivere. (Merk: har en begrenset kjørestabilitet resultat; koding på egen risiko)

Den følgende kode er brukt:

1. Velg STG 03 (brems)

2. STG justering -> Funksjon 10

3. kanal 90

4. Bytt til 0 (deaktivert)

Noen med Octavia 1Z (2011-2012) og VCDS som har lyst å prøve?

Kilde: http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-ii-1z/esp-deaktivieren.php

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang ble jeg for tøff i trynet gitt...

På Passaten min har jeg ikke programmerbar ABS-pumpe. Det er med andre ord ikke mulighet for lang-koding :(

Men, dere Golf-mennesker som har alt annet enn "AH" ABS-pumpa kan gjøre dette med byte 19... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.