#1 Skrevet Oktober 30, 2014 Hei! Noen som har erfaringer med å få satt i topmontert turbo på Audi 1.8TQ? Prøvd å sjekke litt etter innsugsslange/inlet hose/induction hose. Prøvd å finne tak i ferdiglagde, men ser ut til at man må lage en selv? Noen som har gode råd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2014 Hva mener du? Finnes ferdige eksosmanifolder og grenrør i alle fasonger til 1,8t.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2014 Jo, det har du helt rett i, Jim! Men jeg tenkte på selve inlet hose'en. Vist du ser denne linken, så selger han et custom innsugsrør til de som har modifisert til en toppmontert turbo. http://www.audizine.com/forum/showthread.php/480644-1-8t-big-turbo-parts Jeg sleit egentlig med å finne en plass man kunne kjøpe ferdiglagde. Ser det selges flere innsugsslanger og rør, men de fleste har merknaden "for OEM placement of turbo." eller lignende forklaring om produktet. Er detta vanskelig å få laget til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2014 Hva slags eksosmanifold har du tenkt på? Stor turbo? Det er dette som bestemer hvordan innsugslange og maf hus du må ha? Hvor mange hk skal du ha? Byttet råder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2014 I første omgang tenker jeg å bruke penger på større turbo, manifoil, eksos og intercooler. Deretter tenker jeg å stroke motoren til 2.0T. Har du noe tips ang dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2014 Sjekk ut 034motorsport og Performance by IE... Skal du over 300hk, anbefales det å bytte råder... Sjekk det trådene som ligger inne her på forumet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2014 Blir dyrt for software vis du skal bygge om i mange trinn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2014 Hans, det er faktisk et godt tips jeg ikke hadde tenkt noe særlig på. Jim, jeg har undersøkt på begge sidene du nevnte før jeg skreiv her. Jeg finner det aller meste jeg trenger, foruten "inlet hose/pipe" til toppmontert turbo, men kan hende jeg har oversett noe. Nå har jeg vertfall en god friuke forran meg, så da blir det vell tid til å saumfare nettet. Finner som sagt veldig mange til OEM placement of turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2014 Hvilken manifold har du sett på ? ATP? SPA? Full-race? CP? Er mye å velge i... Her har du slanger som burde passe, men når man begynner med disse ombyggingene så er tingene skjelden "bolt on" http://store.034motorsport.com/turbo-inlet-hose-3-silicone-longitudinal-1-8t-big-turbo.html http://store.034motorsport.com/turbo-inlet-hose-2-5-silicone-longitudinal-1-8t-w-tt225-maf.html Sjekk disse trådene: http://forum.vacn.no/showthread.php?131605-Trimming-av-1-8-T-motorer-1-8-til-2-0 http://forum.vacn.no/showthread.php?252570-Oppgradere-din-turbo-i-1-8T-LES-HER! http://forum.vacn.no/showthread.php?267841-SEPC-s-R4R http://forum.vacn.no/showthread.php?77232-JJ-Racing-A4R http://forum.vacn.no/showthread.php?204353-Audi-A4-B5-2-0TQ-400-hk-S4-look-Rs4-bremser-med-mer Ellers er Audizine og VW Vortex brae forum... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2014 Herlige linker, Jim. Skal gjennomgå disse med kaffi attåt. Også ser jeg jo at det var du som endte opp med Thomas sin gamle Audi! Flott bil, det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...