Topmontert turbo og innsugsslange. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaringer med å få satt i topmontert turbo på Audi 1.8TQ?

Prøvd å sjekke litt etter innsugsslange/inlet hose/induction hose.

Prøvd å finne tak i ferdiglagde, men ser ut til at man må lage en selv?

Noen som har gode råd? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du? Finnes ferdige eksosmanifolder og grenrør i alle fasonger til 1,8t..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det har du helt rett i, Jim! :) Men jeg tenkte på selve inlet hose'en.

Vist du ser denne linken, så selger han et custom innsugsrør til de som har modifisert til en toppmontert turbo.

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/480644-1-8t-big-turbo-parts

Jeg sleit egentlig med å finne en plass man kunne kjøpe ferdiglagde. Ser det selges flere innsugsslanger og rør, men de fleste har merknaden "for OEM placement of turbo." eller lignende forklaring om produktet.

Er detta vanskelig å få laget til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags eksosmanifold har du tenkt på? Stor turbo? Det er dette som bestemer hvordan innsugslange og maf hus du må ha? Hvor mange hk skal du ha? Byttet råder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I første omgang tenker jeg å bruke penger på større turbo, manifoil, eksos og intercooler. Deretter tenker jeg å stroke motoren til 2.0T.

Har du noe tips ang dette? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut 034motorsport og Performance by IE... Skal du over 300hk, anbefales det å bytte råder... Sjekk det trådene som ligger inne her på forumet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir dyrt for software vis du skal bygge om i mange trinn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans, det er faktisk et godt tips jeg ikke hadde tenkt noe særlig på.

Jim, jeg har undersøkt på begge sidene du nevnte før jeg skreiv her. Jeg finner det aller meste jeg trenger, foruten "inlet hose/pipe" til toppmontert turbo, men kan hende jeg har oversett noe. Nå har jeg vertfall en god friuke forran meg, så da blir det vell tid til å saumfare nettet. Finner som sagt veldig mange til OEM placement of turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlige linker, Jim. Skal gjennomgå disse med kaffi attåt.

Også ser jeg jo at det var du som endte opp med Thomas sin gamle Audi! :D Flott bil, det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.