Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en passat 2005 stasjonsvogn og er litt mot strømmen og ønsker å heve denne.

Har lett på forumet og funnet en tråd fra 2008, dessverre fungerer ikke alle linkene. Har også prøvd å sendt mail til sekil som blir nevnt i tråden, men ingen respons...

Det skal sitte sports understell på bilen i dag, kan jeg da kjøpe bad-road dempere hos Møller og de passer?

Eventuelt noen som vet hvor mye større bakke klaring dette vil gi meg?

Og er det lov å sette på dekk med større diameter en de største som står i vognkortet, eventuelt hvor mye større?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bad-road er vel både fjærer og dempere. 20mm over normal høyde, s-line er vel 20mm under normal høyde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer bad-road på min bil med sports-understell uten noe modifisering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe spesielt med det understellet, de bruke bare lengre fjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og lengre støtdempere. Byttet fra "normal" til sport understell på min tidligere bora og da måtte jeg bytte både dempere og fjærer, dessuten måtte demperfestene oppe bak byttes. Usikker på hvorfor da de så like ut men hadde forskjellig delenummer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til Møller og spurte om deler:

Har ikke delene til dette på lager, men kan bestilles.

Fjærer foran: 3320,-

Støtdempere foran: 4943,-

Fjærer bak: 3364,-

Støtdempere bak: 8614,-

Ved evt bestilling må støtdempere foran og bak forhånds betales pga de bestilles i fra Sverige.

Noen som vet om/hvor jeg kan kjøpe dette i Sverige? eventuelt andre billigere løsninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til Møller og spurte om deler:

Har ikke delene til dette på lager, men kan bestilles.

Fjærer foran: 3320,-

Støtdempere foran: 4943,-

Fjærer bak: 3364,-

Støtdempere bak: 8614,-

Ved evt bestilling må støtdempere foran og bak forhånds betales pga de bestilles i fra Sverige.

Noen som vet om/hvor jeg kan kjøpe dette i Sverige? eventuelt andre billigere løsninger?

Kan jo sende mail til toveks bil å høre, de er iallefall vag forahandler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med deler og montasje er du jo nesten så du kan kjøpe deg en ny passat av samme årsmodell med forhøyet understell jo. Hadde satset på å få tak i et brukt sett jeg altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke byttet bil før jeg tar meg råd til å kjøpe Alltracken, frem til da skulle jeg ha hat en ny løsning på bilen jeg har, men tar meg ikke råd til en investering på 20 000,- i den. Monteringen tar jeg selv ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til SEIKEL med dette som svar:

Seikel har ikke hevesett til tin bil, dessverre

Men bad-roadsett holder for meg.

- - - Updated - - -

Kan jo sende mail til toveks bil å høre, de er iallefall vag forahandler :)

Har prøvd å sende mail til Vianord i Sverige da det ligger noe nærmere en toveks, i tilfelle jeg må kjøre å hente det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.