Intake Manifold Runner (Bank 2) P1018 - 001 - Lower limit not reached

Anbefalte innlegg

Har fått den omtalte feilen som er på disse 2,7 og 3,0 TDI motorene...

Jeg demonterte bank2 idag for sjekke tilstand og fant ut det var fint lite slakke inne i selve huset på spjeldene. kanskje litt på det nederste delen av staget.. (enormt lite)det meste gikk lett og fint når jeg demonterte den fra servo/el motoren.

(gjorde forøvrig rent inne i spjeld og hus da det ble demontert! det var film med sot og olje!)

 

kjøpte meg en ny vdo servo/el motor på ebay.. men får fremdeles den samme feilen. leser litt på Ross-tech sin side at disse kansje må kalibreres?? stemmer det? noen som jobber i møller konsernet som kan bekrefte dette?

med dette verktøyet https://erwin.volkswagen.de/workshop/englisch/index.htm?https://erwin.volkswagen.de/workshop/englisch/pinfo/40457001000.htm

 

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17426/P1018/004120

 

Det som skjer er når tenning slås på går begge sider opp og ned bank1 stopper etter en tur opp og ned.

men bank 2 prøver 2 ganger. og kaster feil koden under. kjører jeg test på bank1 funker fint.. kjører jeg test på bank 2 går den ikke i det hele tatt.. men vist jeg kobler fra og inn igjen pluggen under test starter den bevegelsene sine opp og ned... har for øvrig byttet plass med servo/el motor bank1 men der virker den perfekt. bare bank 2 får denne feil melding under. Enten så tror jeg det må være kalibrering eller dårlig kontakt/kabling da denne står nært turbo deksel... målte spenning begge sider men fikk samme måling på begge banker i volt. rundt 12v. noen som kan hjelpe meg????

 

Component and/or Version: 2.7L V6TDI A000AG 0010

Software Coding: 0011372

Work Shop Code: WSC 02334 785 00200

VCID: 1F4D36DCCED4F4E6827-804A

1 Fault Found:

 

004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2)

P1018 - 001 - Lower limit not reached

Freeze Frame:

Fault Status: 01100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 6

Reset counter: 255

Mileage: 141401 km

Time Indication: 0

Date: 2014.10.26

Time: 20:03:49

 

Freeze Frame:

RPM: 756 /min

Torque: 50.7 Nm

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 13.76 V

Duty Cycle: 80.9 %

Duty Cycle: 88.8 %

Duty Cycle: 80.9 %

 

 

Readiness: 1 1 0 0 0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På dama sin så ville jeg prøve det rep.settet som leveres til disse som koster 150,- eller noe sånn istedenfor å bytte hele mekanismen som er vanlig (inkl spjeldene). Byttet staget og kula på den som var trøblete og grunninnstilte. Det har funket bra så langt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd grunninnstilling? Kommer det opp i rullegardin under Adaption på VCDS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vert inne sett litt på long adaptation som eneste mulighet.. channel 05 og channel 08 har noen innstillinger der det står 100 originalt etter en stund gikk det fra noen 80% husker ikke eksakt!.. til 50,5% når motor ble varm nok.. ser også luftmengden som går inn.. er mulighet for justering her for få bort feil kode..?

Screenshot 2014-11-01 18.44.47.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir god fix. +/- 2% er visst max toleranse før feilkoden kommer. Det er jo ikke mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har googlet meg fram til at disse stagene må byttes.

er verdt et forsøk først.

[ATTACH=CONFIG]217343[/ATTACH]

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?140390-Audi-V6-TDi-2-7-amp-3-0-Inlet-Manifold-Swirl-Flap-Repair-Kit

 

 

 

Jeg byttet disse ikveld på min A8 3.0Tdi, hadde samme feilmelding som deg.... så får vi se om melding holder seg borte. (byttet begge sider).:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet disse ikveld på min A8 3.0Tdi, hadde samme feilmelding som deg.... så får vi se om melding holder seg borte. (byttet begge sider).:)

 

Må få høre hvordan det går i løpet av noen dager..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet disse ikveld på min A8 3.0Tdi, hadde samme feilmelding som deg.... så får vi se om melding holder seg borte. (byttet begge sider).:)

 

Hvordan gikk dette? Jeg har byttet disse idag, kjørte test uten feil med vag-com. har tro på det blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke noe melding etter bytte, men så ble A8'n solgt for 1uke siden også da ;)

Men tror og bytte disse løser feilen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her funker det også fin fint enda :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.