#1 Skrevet November 1, 2014 Hei Har byttet topplokk og reg.reim på min 2,0 tdi (BKD) Pumpedyse spissene er renset i ultralydbad Etter reg.reim bytte er er torsjons verdien i VCDS justert fra -2,5 til ca +1,0. Motoren starter lett og går meget pent på tomgang, men virker som om den ikke får nok diesel ved høyere turtall. Momentan forbruksmåleren viser 0,9 l pr time ved tomgang ( var ca 0,5 l/t før) Og gjennomsnittsforbruket i følge kjørekomputeren er doblet (minst) på en kort prøvetur. Men tror ikke på de tallene egentlig. Noen som har formening om hva som kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2014 Har du trippelsjekket timingen med låseverktøy på kam og veiv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2014 Timingen er quadruppel skjekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2014 Har du forsøkt andre torsion verdier? Du målte vel ikke før du skiftet? Raskt søk på google indikerer verdier mellom 0-0,5 som opitmalt. Jeg har selv forsøkt å justere min egen bil som har rotasjonspumpe innenfor spek krava til vag, og der er ytelsesforskjell! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2014 Har prøvd med +2,5 , -2,5 , -0,5 og + 4,5 torsjons verdier, stort sett samme ytelse, sperrer ved ca det samme turtallet. Det må være noe annet som er feil.Hvis man ser på momentanforbruket er ikke vanskelig og komme over 100L/100km. Ved fungerende motor er det vel umulig å komme over 50L / 100 km. Antar at motoren tror den får for mye diesel uten at den egentlig får det. Da skulle bilen vel egentlig røyklagt hele nabolaget ved pådrag. Tar gjerne i mot andre forslag til mulig løsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2014 Kanskje du burde legge ut en detaljert beskrivelse av det du har gjort? Hvis det ikke var sånn før er det jo noe som er gjort nå som har utløst feilen. Er dysene justert på riktig måte f.eks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2014 Kan det være noe med at jeg har byttet topp ( nyoverhalt). Er det noe annet som skal måles justeres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2014 Kan det være noe med at jeg har byttet topp ( nyoverhalt). Er det noe annet som skal måles justeres? Hva var grunnen til at du byttet topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2014 Sprekker i topp, slik som mer eller mindre alle BKD motorer med topplokk med revisjon 1 (a) får før eller siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...