#1 Skrevet November 1, 2014 Har en 2003 allroad hvor det har dukket opp en stygg knekkelyd når bilen kjøres sakte fremover fra stillestående, med stort rattutslag. Dette skjer spesielt om det høyre hjulet er på feks et vått kumlokk, eller litt sand på asfalten, eller på litt is, og bilens ratt er dreid mot venstre. Virker som om høyre-hjulet nærmest hopper bortover, og 2,3 eller 4 knekkelyder er veldig lett å høre. Har byttet nesten alt foran av stag/dempere/belger, unntatt det største nedre staget bakover på begge sider i løpet av de siste 25.000 km. Når hjulene er løftet klarer jeg ikke å kjenne noe slakk noen steder. Det er ellers ingen ulyder foran fra forstillingen under normal kjøring, og styring ellers er grei. Kan det være drivknuten på høyre som er på vei til å ta kvelden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2014 Løft opp akslingen/hjulet som du misstenker og la hjulet rotere på tomgang og ta fullt rattutslag begge veier. Helst løft på bærearmen slik at akslingen star som normalt. Om knuten er gåen så vil du høre det da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2014 hadde en lignende lyd på min allroad, begynte som en "fin" knekke lyd og ble verre og verre hehe.lyden kom jo mere rattuslag jeg hadde. Der måtte jeg bytte drivknute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2014 E nok drivknute vil e tru... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...