#1 Skrevet November 1, 2014 Hei Har akkurat kjøpt en 99 Golf GTI 1.8t som går dårlig. Bilen er chippet for mange år siden, og gikk som en kule da jeg prøvekjørte den for ett år siden. Har ikke turbotrykk måler, men bilen oppfører seg som at turboen ikke smeller til. Fjusker litt v pådrag, vil ikke draes ut på turtall. V tomgang høres det ut som det fiser eksos i motorrommet, mistenkte først at den gikk på tre syl, men det stemte ikke. Er tett katalysator ? Er ikke katten fremme på disse? LMM? Alle tips taes med stor takk - lite lysten på å kjøpe en haug av deler bare for å teste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2014 Har nå skiftet coilene og tenningsmodul - oppfører seg forsatt på samme måte dessverre. Noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2014 Spjeld? Usikker om det er DBW på disse eller wire. Prøvd å koble fra LMM? Men høres veldig ut som LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2014 Er wire på disse. Har prøvd å koble fra lmm, oppførte seg helt likt. Det er vel dårlig tegn? Hva evt er vanlig pris på en slik på bruktmarked? Må være fra gti, eller er alle lik på 1,8t? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2014 Hva med n75 ventilen? Om den er defekt får du ikke ladetrykk. Ta evt av vakuum slangen som går ned på vakuumklokka på turbo. Da lader den maks skal gjøre. Går den fortsatt dårlig da er det noe annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2014 (endret) Bosch LMM-er til tidlige 1,8T-motorer som AEB, APU og ANB) er det panteordning på, så du kan gå til Mekonomen og levere inn din gamle ødelagte og "få" en rekondisjonert en for redusert pris (tror det er cirka 1700-2000kr). Prisen er litt avhengig av hvilket serienummer du har på luftmassemåleren din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 4, 2014 Kjempe. Tusen takk for tipsene! N75 ventilen var nytt for meg, men skal se om jeg får sjekket, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 7, 2014 Lmm skiftet. Ingen forskjell. Mistenker eksoslekasje v turbo. Grenrør/eksosmanifold. Kommer som sagt en ala eksoslekasje lyd jeg ikke klarer å lokalisere. Gangen på motoren er jevn, trekker jevnt nå, men turboen lader ingenting/veldig lite Hvordan er det å komme til turbo ? Ser jo veldig knotete ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 8, 2014 Det du burde gjøre er å koble til et diagnose verktøy å få lest av feilkoder på motorstyringen. Motoren går i nødmodus om noen sensorer er defekt. Få slettet alle koder, kjør en tur og les av på nytt. Da finner du trolig hva som er feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...