MK4 Golf GTI 1.8t går dårlig

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat kjøpt en 99 Golf GTI 1.8t som går dårlig.

 

Bilen er chippet for mange år siden, og gikk som en kule da jeg prøvekjørte den for ett år siden.

 

Har ikke turbotrykk måler, men bilen oppfører seg som at turboen ikke smeller til. Fjusker litt v pådrag, vil ikke draes ut på turtall.

 

V tomgang høres det ut som det fiser eksos i motorrommet, mistenkte først at den gikk på tre syl, men det stemte ikke.

 

Er tett katalysator ? Er ikke katten fremme på disse? LMM?

 

Alle tips taes med stor takk - lite lysten på å kjøpe en haug av deler bare for å teste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skiftet coilene og tenningsmodul - oppfører seg forsatt på samme måte dessverre.

 

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spjeld? Usikker om det er DBW på disse eller wire. Prøvd å koble fra LMM?

Men høres veldig ut som LMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er wire på disse.

 

Har prøvd å koble fra lmm, oppførte seg helt likt. Det er vel dårlig tegn?

Hva evt er vanlig pris på en slik på bruktmarked? Må være fra gti, eller er alle lik på 1,8t?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med n75 ventilen? Om den er defekt får du ikke ladetrykk. Ta evt av vakuum slangen som går ned på vakuumklokka på turbo. Da lader den maks skal gjøre. Går den fortsatt dårlig da er det noe annet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch LMM-er til tidlige 1,8T-motorer som AEB, APU og ANB) er det panteordning på, så du kan gå til Mekonomen og levere inn din gamle ødelagte og "få" en rekondisjonert en for redusert pris (tror det er cirka 1700-2000kr). Prisen er litt avhengig av hvilket serienummer du har på luftmassemåleren din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe. Tusen takk for tipsene!

 

N75 ventilen var nytt for meg, men skal se om jeg får sjekket, :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm skiftet. Ingen forskjell.

Mistenker eksoslekasje v turbo. Grenrør/eksosmanifold. Kommer som sagt en ala eksoslekasje lyd jeg ikke klarer å lokalisere.

Gangen på motoren er jevn, trekker jevnt nå, men turboen lader ingenting/veldig lite

 

Hvordan er det å komme til turbo ? Ser jo veldig knotete ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du burde gjøre er å koble til et diagnose verktøy å få lest av feilkoder på motorstyringen. Motoren går i nødmodus om noen sensorer er defekt. Få slettet alle koder, kjør en tur og les av på nytt. Da finner du trolig hva som er feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.