Vurdere å kjøpe Audi a6 avant 4F. Info å tips ønskes

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer og kjøpe meg a6 avant.

Så lurer litt på hva folk har av info om ting man bør se etter/sjekke på disse.

Skal være qattro. Lyst på 2.7 tdi,automat,org luftfjæring.

Hva anbefaler folket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett ikke så mye rart, men slik jeg har forstått det er det greit om rustaksjon dører og bakluke er tatt, og at eksosmanifolder byttet.

Og, du kan få en godt utstyrt bil til samme pris som en dårlig utstyrt, så ha is i magen og let til den rette dukker opp.

Ting som Bose-anlegg og MMI 2G high, varme i ratt, adaptiv cruise control,

Keyless, webasto, automatisk bakluke, varme i bakseter, skinn og/eller alcantara kler bilen godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver ingenting om pris. Men let etter med så mye utstyr som mulig. Dobbel s-line, 3 liter tdi (mye sprekere en. 2,7) webasto (spesielt om bilen er import), bose, MMI 3G High, perforerte alcantara seter (de beste setetrekk jeg noengang har prøvd), luftfjæring.

Det var også en facelift i 2009 hvor det kom bedre motorer og mer effekt. Disse er å foretrekke.

Det skiller ikke så mye penger mellom mye / lite utstyr eller 2.7 vs 3.0.

Den jeg hadde røyk egr kjøler. Kosta 15000kr rett før jeg solgte den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går for 2.7 så har 180hk versjonen bedre innmat enn 190hk. Bla er rådelagerne bedre. En fagtekniker hos Møller hadde hatt flere 190hk med rådelagerhavari inne, men ingen 180hk med det samme. 180 med tuning synes jeg er en ok motor til den bilen. Men en 3.0 er jo selvfølgelig bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en slik 2.7 tdi quattro med al ustyr, luft understell, el bakluke, sline, adaptiv cruise osv osv... Vært en kjempe bil. Hatt noe småfeil, men ingen ting av betydning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går for 2.7 så har 180hk versjonen bedre innmat enn 190hk. Bla er rådelagerne bedre. En fagtekniker hos Møller hadde hatt flere 190hk med rådelagerhavari inne, men ingen 180hk med det samme. 180 med tuning synes jeg er en ok motor til den bilen. Men en 3.0 er jo selvfølgelig bedre.

Er dette et kjent problem på disse motorene? Jeg tenker å bytte til 09 2.7 TDI quattro nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men jeg ble anbefalt BPP motoren. Det er uansett en bil det er lurt å ha drivverks- og motorskade forsikring på. Jeg hadde det i 2 mnd før 2x innsugsspjeld og partikkelfilteret røyk. 36 tusen, takk. Flaks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.