2003 Modell Allroad 2,5 tdi 180hk,SOLGT

Anbefalte innlegg

Hei!

Tror tiden har kommet for å selge min 2003 mod Allroad 2,5 tdi 180 hk (org og ikke chippet) tiptronic. km stand i dag 250 020km

 

Bilen har generelt mye utstyr bla:

-Recaro seter, godt vedlikeoldt.

-Orginale carbon paneler innvendig

-Navi, (fungerer) stor orginal stereo ( er ikke BOSE, men hakket under, veldig god lyd. AUX kobling til feks ipod montert)

-Takluke

-avtagbart henger feste 2100kg hengervekt

-Multifunksjonsratt

-Nivåreg/luftfjering

-Varmeseter

-ABS/ESP

 

-RS6 grill tilpasset

18" RS6 felger med sommerdekk med bra mønster

17" orginale Allroad felger med 225/55-17 Bridgestone Noranza 2 piggdekk, bra mønster

 

 

 

 

 

Jeg har eid bilen siden 2010 og har hele tiden tatt godt vare på den.

jeg har byttet olje og filter hver 10 000 km

Forrige eier byttet like før jeg kjøpte luftbelger fremme, jeg byttet kompressor i 2010, byttet bakre belger i 2014, så sånn sett er hele luft systemet byttet ut i løpet av 5 år.

Byttet gir olje og filter på 190 000km ,

Kammer er byttet av Børge Olsen Racing på 140 000km, etter dette er det kjørt hyppige olje skift , så ingen synlig slitasje på kamlobe man ser gjennompåfyllingshull

Har ellers byttet slitasje deler fortløpende ved behov. Batteri, bremser osv

Byttet for 10 000km siden, olje+oljefilter+luftfilter+coupefilter+dieselfilter (alle filter fra bosch)

Byttet ikvel olje + oljefilter

 

Bilen går godt og starter lett. 0,7 liter på langkjøring og 0,9 på blanda. Selvsagt avhengig av kjørestil og last :)

 

Dette er en romslig familie bil, sterk trekkbil, suveren vinter bil, mer bakkeklaring enn mange suv'er med fjæringa i nivå 4. Rett å slett et skikkelig kinder egg :)

 

Negativt:

-Det er en 11-12 år gammel bil med 250 000km på veien, så den er ikke 100% strøken i lakk, den er generelt bra men noe bruksmerker vil man såklart finne

 

-Bilen er kjørt over intervalltid på reg reim, hadde egentlig tenkt å bytte alt dette selv men da jeg uansett har tenkt å bytte bil snart er det like greit jeg selger den til redusert pris mot at kjøper enten setter på verksted å bytter evnt bytter selv og får seg en billig bil.

 

 

Pris, aldri lett å avgjøre hva som er rett pris... Men billigste på finn med tilsvarende utstyr , km og årsmodell er priset til 116 000kr

 

Da slår jeg av for Reg reim skifte å setter min til 93 000kr+ reg

jeg kan ta billigere bil i innbytte evnt en dyrere 2006-> A6 tdi q forutsatt rett utsty/farge

allroad%20002.jpg

allroad%20010.jpg

allroad%20012.jpg

allroad%20014.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vist ikke så mange bra bilder av bilen... Finn annonse kommer etter hvert, med mindre noen her er raske

SAM_0240.JPG

SAM_0995.JPG

DSC_0434.jpg

DSC_2063.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til med salg av en utrolig flott a6 allroad Helge Gjerseth! Av ren nysgjerrighet hva blir neste bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til med salg av en utrolig flott a6 allroad Helge Gjerseth! Av ren nysgjerrighet hva blir neste bil?

 

Takker for det :) Og takker for hjelp og inspirasjon underveis;)

 

Hva neste bil blir ja... Det er vanskelig å trappe "ned på ting man har blitt vant med" ;) men får å ikke bli for enspora har jeg prøvd å sette opp noen kriterier for å finne intressante alternativ.

Absolutte krav : 4 WD, diesel (forbrukshensyn) Automat, mer en 4 cyl,(lyd, liker ikke 4 cyl diesel kakling) hengervekt +/- 2 t

Fordel: luftfjøring (ikke bare av komfort, men også flexibliteten ) Sport skinn og mest mulig utstyr.

Pris mellom 200-og 300K

 

Legger jeg inn disse kriteriene på Finn ender jeg jo ofte opp med A6 4F / Allroad 4 F da, ellers er A8 aktuell, og Q7 en "fjærn drøm" men veldig ufornuftig da jeg nylig har bytta jobb som gir meg 70km kjøring pr dag

Ellers er også BMW 5 serie 3 liter X-drive en bil jeg har sansen for. Vi få se :)

Først må jeg selge. Mange har vært innom annonsen på finn og en har avtalt visning til helgen. Hva som er rett pris er jo det som er vanskelig, men selger ikke for "enhver pris"

Det som overasket meg er at reg avg på denne fortsatt er 6000kr jeg trodde at biler over 10år rykket ned til 1500 ?? jeg ser biler reg fra 2003 er litt over 6000kr , er det slik til neste år er det biler reg fra 2004 som er 1500 ?? i så fall sparer jo evnnt køper 5000kr ved å vente 1,5 mnd med reg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig det:)

 

Er på min fjerde a6 allroad 4f nå med 3,0 diesel. Kan virkelig anbefales! Komforten/sportsligheten er en god del bedre i a6 4f allroad enn a6 4b allroad og Bose Surround er helt fantastisk mye bedre enn vanlig Bose.

 

Ellers burde stikkord på a6 4f også være: webasto, Bose, Ryggekamera, privacy glass og sportstoler!

 

Ting som går igjen på a6 4f allroad jeg har eid:

 

innsugs manifolder med gasspjeld burde byttes til oppgradert type med forsterket spjeld/stag og aktuatorer.

Luftfjærings relee burde også byttes ved kjøp.

Mellomaksel flens kan også få lekkasje i simring, koster fra 2 - 6000 kr hvis man må Bytte lager også.

Var også uheldig på den ene a6 allroad 2008 som etterhvert viste se å ha dårlig converter i gearkasse. Symptomer var turtallsvariasjoner i samme gear oppimot 400 omdreininger++ når man gikk av gass nedover bakker/inn mot kryss osv..

Stikkord er å få flushet gearkasse olje og bytte filter helst minimum hver 100000km så holder kassene mye bedre.

 

Sikler litt på Q7 sjøl da det er en perfekt familie luksusbil med god plass. Ser også at audi a7 kunne funket som familiebil hvis man vil låne litt ekstra. Er begynt å bli relativt billige nå.

 

Lykke til:)

 

 

Angående reg. Avgift så tror jeg muligens din bil går ned til 1535 kr over nyttår.

 

Er på jakt etter en a6 4b/allroad som nr. 2 bil med max pris 50 Tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.