#1 Skrevet November 5, 2014 Hei eg har nå en gullegod golf, men får nå feil på egr ventilen på denne, bilen er rullet 51500 så det burde ikke gitt noen feil, men google sier dette er en kjent feil, og meget kostbar, noen så vet hvordan eg går frem for å få fikset denne feilen, så eg får kreftene igjen på bilen ? Er også ute etter å få kontakt med noen tuning selskap på vestlandet så kan programere av egr ventilen, til nå så har eg kunne starte bilen på nytt hver gang dette skjer, noen ganger må eg til med vag-com for å få det vekk, passet utrolig dårlig at dette skjedde nå som eg solgte ene bilen i går, og trenger bilen sårt til å funke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2014 Importbil? Du har vel ett år igjen av nybilgaranti? Forbrukerådet mener i alle fall at garantien gjelder i 5 år i norge og da burde vel Møller ta regningen på denne? Innlegg fra et annet forum:Hei, Eksoskjløeren ble skiftet av Sulland bil for Bruktbilspesialisten (importørens) regning. Det ble først hevdet at min kone måtte btale fordi "nybilgarantien" var bare to år. Da vi hernviste til forbrukerkjøpsloven gordtok de fort 5 år som gjelder for deler som er ment å vare så lenge. I slike tilfeller er det viktig at bilen er kjøpt hos en profesjonell forhandler, ikke kjøpt privat eller importert selv. En annen sak er at dette kan jo skje igjen etter 2-3 år. Siden fabrikken ikke kunne skaffe nok av denne delen tyder det jo på at feilen er en konstruksjonsfeil. Volfswagen bør komme på banen med en varig løsning. Denne bilen er av typen blue motion, men den bruker mer diesel enn vår gamle Sharan med 90hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2014 Den er import ja, så tviler eg får noe ut av møller desverre.. Så her må eg fikse eller koble ut, frister mest å koble ut da eg ser hvor mangen så har hatt problem med denne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2014 Hei eg har nå en gullegod golf, men får nå feil på egr ventilen på denne, bilen er rullet 51500 så det burde ikke gitt noen feil, men google sier dette er en kjent feil, og meget kostbar, noen så vet hvordan eg går frem for å få fikset denne feilen, så eg får kreftene igjen på bilen ? Er også ute etter å få kontakt med noen tuning selskap på vestlandet så kan programere av egr ventilen, til nå så har eg kunne starte bilen på nytt hver gang dette skjer, noen ganger må eg til med vag-com for å få det vekk, passet utrolig dårlig at dette skjedde nå som eg solgte ene bilen i går, og trenger bilen sårt til å funke.. Du har pm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2014 Er visst en veldig kjent feil ja. Min har rullet 54k og har enda ikke sjekk. Har en VI 2011 1.6 TDI selv. For å "hindre" det har jeg fått beskjed om å blåse ut litt til tider. VW har også utviklet en ny EGR ventil hvor det ikke skal skje igjen, ettersom det har skjedd med såpass mange biler, men kostnaden tar de ikke selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2014 kan blende egr som midlertidlig løsning for å få den til å gå som den skal til du får det fikset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2014 Hvordan blender man dette uten å få feilmelding da ? Har hørt man får feilmelding av å blende dette også, går i limp mode, og oftere og oftere, men hva må man gjøre for å fikse dette da, må vel gå ant å renske dette, eller må man rett og slett kjøpe ny, men om det er oppgradert å få tak i så vurdere eg å heller få det enn å chippe vekk.. Litt info på dette om noen har ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2014 Hei igjen, eg var å hørte på møller angående å få dette på garanti, og siden eg har mobilitetsgaranti så kan det vera eg får dette dekket på denne garantien, får vite det helt sikkert på tirsdag da eg måtte ha ny servise først, bilen skal inn nå innen 5 desember uansett for å få videre mobilitetsgaranti, Krysser fingrene for at eg får det dekket der,, men er fremdeles interesert i omprogramering/blende plater, vil man ikke få feilmelding om man blender egr ventilen ? ventilen vil jo jobbe utrolig lett, men måles det ikke flow også ?, prøvde å stenge egr på min forrige bmw, og der gikk det feilmelding med engang.. Kan alltids slette feil med vag-com, men om det popper opp hele tiden, så er eg mest interesert i å ha det i orden, iallefall med tanke på salg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...