#1 Skrevet November 5, 2014 Noen som har erfaring med dette? Jeg har Webasto T100 kitet, samt IPCU releet som må til. I brukermanualen som medfølger står det at det skal kobles via et eksternt ledningsnett, men denne brukermanualen er for montering av absolutt alt, brenner osv. helt fra scratch, så innbiller meg at dette ligger klart ettersom bilen er levert med kjørevarmer. Blir ikke helt klok på hvordan dette skal kobles opp. Noen her som har innspill? Trengs det et eksternt ledningsnett i tillegg til T100 kitet og IPCU rele? Hvordan skal dette kobles sammen isåfall? På forhånd takk :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2014 Hiver meg på her. Har en 2012 Sharan 7N med 2.0 TDI med tillegsvarmer. Skulle gjerne ha oppgradert til parkeringsvarmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2014 Dere må ha webasto upgrade kit til bilene og da i tillegg fjernvetjeningssettet. Hellanor er importør i Norge. (Vi kan bestille for deg Morten). Montere gjør du vell selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2014 Nja, er du sikker på det? Har en tegning her som sier at på biler med originalmontert kjørevarmer, så sitter K3 releet klart ved siden av der man skal montere IPCU releet til Climatronicen. Innbiller meg også da at resten av det "ekstra" ledningsnettet til Wenasto da sitter montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2014 Hva fulgte med t100 settet da? Har bare montert på bil uten climatronic selv, men har bestilt mye kit til diverse biler som har fått oppgradert til parkeringsvarmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2014 Det medfølger fjernkontroll, mottaker, tempsensor og ledningsnett. Har i tillegg kjøpt inn IPCU releet som man må ha på biler med CLimatic. Skjønner derimot ikke hvordan dette IPCU releet skal kobles opp mot T100 ledningsnettet, og hva som ligger der fra før av kabling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2014 (endret) T100 har eget ledningsnett.. Du må ha et eget ledningsnett for selve bilen og frem til webastoen. Skal trekkes en kabel frem til varmeren, så må man klippe en kabel på klimapanelet og montere IPCU-releet i mellom.. Du kan ikke bare sette inn IPCU i et ledig stikk... Dette ledningsnettet kan du strengt tatt lage selv om du gidder, men da må du finne riktige kontakter. Har akkurat montert selv på min egen Passat, med T1oo. Mangler bare å få den låst opp med donglen. Jan: Har du erfaring med hvordan man legger over fra donglen? Prøvde å åpne usb-donglen, men det står kun USB-chip. Fungerer den kun som en kode man bruker i Webasto thermo test? Har lagt ved installasjonpapirer til Sharan, det er samme opplegget som til Passat 9024029D_EN_Seat_Alhambra_VW_Touran_Sharan_2011_TDI_Aufrüstung(1).pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 17, 2014 [ATTACH]217982[/ATTACH]T100 har eget ledningsnett.. Du må ha et eget ledningsnett for selve bilen og frem til webastoen. Skal trekkes en kabel frem til varmeren, så må man klippe en kabel på klimapanelet og montere IPCU-releet i mellom.. Du kan ikke bare sette inn IPCU i et ledig stikk... Dette ledningsnettet kan du strengt tatt lage selv om du gidder, men da må du finne riktige kontakter. Har akkurat montert selv på min egen Passat, med T1oo. Mangler bare å få den låst opp med donglen. Jan: Har du erfaring med hvordan man legger over fra donglen? Prøvde å åpne usb-donglen, men det står kun USB-chip. Fungerer den kun som en kode man bruker i Webasto thermo test? Har lagt ved installasjonpapirer til Sharan, det er samme opplegget som til Passat Ja var det jeg mente at det er et ekstra ledningsnett som skal til Har desverre ikke noe erfaring med det. Har bare montert på min egen transporter uten climatronic .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...