weber forgasser til Golf mk1 cab

Anbefalte innlegg

du må ha innsuget til dem, koster ca 1500kr så passer de rett på. men påregn en del innjusteringer/dyse tilpassing + bensinpumpe/regulator oppsett.

 

- - - Updated - - -

 

sorry, 2500,-

 

http://www.pedersens-racing.no/bil/innsug/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha DCOE så må du ha to stk av de som i linken din, samt innsug som på bilde under. Du må også plugge vannkanalen gjennom det originale innsuget, gjøres enklest ved å gjenge det opp til M12 og sette i en M12 unbrakoskrue. I tillegg bør den mekaniske nikkepumpa på blokka fjernes og ny elektrisk pumpe monteres, en som leverer maks 0.3 bar, samt en bensintrykkregulator stilt på 0.25 bar. Jeg har en pumpe for salg om du trenger, en som er beregnet for dette formålet.

 

vw%208v%20rettstilt%20motor%20hot%20rod1

 

Det finnes også innsug til 8v for bruk med en enkel 45 DCOE. Men som Rune Andre sier, dette kan ikke monteres for så å tute å kjøre. Du MÅ justere det inn, noe som er enkelt om man vet hva og hvordan. I tillegg må gasserene dyses, det finnes dysetabeller for grunnoppsett til din motor, men det betyr ikke at det er det perfekte oppsettet. Jeg har laget en guide for dysing, denne kan du se HER.

 

Skal du få glede av gasserene bør du minst montere trimkam, 268 graders durasjon eller mer.

 

 

Et annet alternativ er en enkel Weber, 32/36 DGV er meget anvendbart - http://forum.vacn.no/showthread.php?33891-Trimming-av-min-1-8-8v

Du kan lage en adapterplate og montere på ditt originale innsug slik at Weber DGV passer rett på. Bilder av mitt adapter/innsug.

 

P1010010.jpg

P1010008.jpg

P1010018.jpg

Rot.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.