#1 Skrevet November 5, 2014 Finner ikke kupefilter på min nyinnkjøpte Audi S4 Avant '92.... Har googlet, men... Hele bilen dugger ned innvendig hvis ikke takluke er litt åpen ¡😠 Takker for alle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2014 kupefilter kom vel ikke før i 95 med a6... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2014 S6 har. Om s4 har kan jeg ikke svare 100% riktig på, om den har så sitter det under dekslelet ved vannkassa, da må viskere avmonteres, plate ved viskere skrues av, så i enden av boksen (høyre side oppå) ca så sitter det et avlangt deksel som må skrues av, 2 skruer mener jeg og huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2014 kupefilter kom vel ikke før i 95 med a6... Nå tar du feil. Min 93-modell 100 2.3 har kupefilter, og den har ikke engang AC. S6 har.Om s4 har kan jeg ikke svare 100% riktig på, om den har så sitter det under dekslelet ved vannkassa, da må viskere avmonteres, plate ved viskere skrues av, så i enden av boksen (høyre side oppå) ca så sitter det et avlangt deksel som må skrues av, 2 skruer mener jeg og huske. Du tar også feil. Dekselet er bare klipset fast foran mot torpedoveggen, og tredd inn i et spor nærmest frontruta. Det er ingen skruer eller viskerarmer som må demonteres. Filteret (hvs trådstarters bil har dette) sitter montert under dekselet, mens batteriet er forvist til plassen under baksetet. Det er et digert beist av et filter på disse bilene, er vel en 12-15 cm i diameter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2014 hehe da må jeg ut å se på min s4 jeg har hatt i maaaange år. det "filteret" bør være tett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2014 hvis trådstarter har ac har han ikke filter. har han ikke ac har han digert filter. slik jeg har forstått det. var det jeg mente også i mitt første innlegg. glemte at noen s4 kom uten ac 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2014 Nå tar du feil. Min 93-modell 100 2.3 har kupefilter, og den har ikke engang AC. Du tar også feil. Dekselet er bare klipset fast foran mot torpedoveggen, og tredd inn i et spor nærmest frontruta. Det er ingen skruer eller viskerarmer som må demonteres. Filteret (hvs trådstarters bil har dette) sitter montert under dekselet, mens batteriet er forvist til plassen under baksetet. Det er et digert beist av et filter på disse bilene, er vel en 12-15 cm i diameter. Det er sånn på de UTEN ECC/elektronisk clima control, 100/S4 skal ha ett har jeg funnet ut, så det er nok ganske riktig beskrivelse som nevnt et innlegg foran .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 5, 2014 hehe da må jeg ut å se på min s4 jeg har hatt i maaaange år. det "filteret" bør være tett... Problemet er at alle ruter blir fulle av dugg, akkurat som de med tett kupefilter..,... Går bra hvis jeg har takluke litt åpen.... Da er inn luft blokkert på en eller annen måte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 5, 2014 har du ac eller ikke....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 5, 2014 Har ac, hvis det ikke fremkom av forklaring litt lenger opp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 5, 2014 'Alle' (med få unntak, vel og merke) '92 S4 hadde klima, og dermed ikke filter som kom på AC med 'filterslot' allerede høsten '93 på noen modeller. (fulgte R134, kanskje?) Jeg har mer tro på at anlegget ditt står i resirk, så sjekk feilkoder (nordicaudi.com) og hør etter at flappen bak hanskerommet åpner og lukker seg. (full guffe og resirk av/på. Du skal høre at retningen endrer seg drastisk.) Det kan også være at vannkassa er tett i dreneringen midt under, og fylles med vann som kommer inn via varmeapparatet. Da skal det egentlig bli vått på førersiden (gjerne på foten din) i tillegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 7, 2014 'Alle' (med få unntak, vel og merke) '92 S4 hadde klima, og dermed ikke filter som kom på AC med 'filterslot' allerede høsten '93 på noen modeller. (fulgte R134, kanskje?)Jeg har mer tro på at anlegget ditt står i resirk, så sjekk feilkoder (nordicaudi.com) og hør etter at flappen bak hanskerommet åpner og lukker seg. (full guffe og resirk av/på. Du skal høre at retningen endrer seg drastisk.) Det kan også være at vannkassa er tett i dreneringen midt under, og fylles med vann som kommer inn via varmeapparatet. Da skal det egentlig bli vått på førersiden (gjerne på foten din) i tillegg.. Fant ikke noe filter nei, og står på ac at det er R12..... Spjeldet er OK og resirk virker. Det er ingen vannlekkasje noen steder, ikke vått... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2014 Da er jeg igrunn litt blank, kan det være lekkasje fra varmeregisteret? Det dugger fælt men da bør det også lukte litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 9, 2014 Lekaskje på varmeregister er jo ikkenoe ukjent fenomen på disse bilene. Kan også være lurt å sjekke om du har noe vannansamling bak i fiberglass dunken til reservehjul i bagasjen. Slet med dugg i min bil ifjor, fant ut at det stod 5 cm vann nedi der. 5mm bor, så ble det drenering gitt! ( Og slutt på duggingen.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 10, 2014 Det skal jeg faktisk sjekke, takker for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 10, 2014 Hadde svømmebasseng i reservehjulsbrønnen jeg og. Borret et lite hull og siden har det vært "forholdsvis" tørt nedi der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...