#1 Skrevet November 5, 2014 Jeg er usikker på hvor jeg skal legge denne, men jeg er ute etter å komme i kontakt med noen i Tyskland som driver med tuv-godkjenning av bilder. Dvs at jeg trenger litt veiledning før jeg begynner motorbygging. Bilen skal ha skilter i Norge og da trengs det avgassmålinger med syklustest og generell gjennomgang av ombyggingen. Jeg har sendt mail til tuv-sud på mailadresse: info@tuv-sud.co.uk men jeg får ikke svar. Noen andre som har sendt dit og fått svar? http://www.tuv-sud.co.uk/uk-en/industry/automotive-transportation/private-car-owner-services 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2014 Tror neppe du får tilbakemelding fra de. Det er vel flere firma i Tyskland som kan hjelpe deg med dette. Som tar en sum for å bistå. Eventuelt må du kjøpe kit fra noen som har tüv godkjenning. Vi har dette på masse biler, og forskjellige steg, men ingenting til gamle 5 er biler. Mulig ABT eller MTM har noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2014 Tror neppe du får tilbakemelding fra de. Det er vel flere firma i Tyskland som kan hjelpe deg med dette. Som tar en sum for å bistå. Eventuelt må du kjøpe kit fra noen som har tüv godkjenning. Vi har dette på masse biler, og forskjellige steg, men ingenting til gamle 5 er biler. Mulig ABT eller MTM har noe. Takk for svar. Jeg skal bruke en spesialbyggd motor fra en 11 modell Jetta. en tverrstillt motor montert rettstillt i min S2. Jeg trenger en spesialgodkjenning. Vet du om noen firmaer som kan hjelpe meg med dette? Det står på sidene til tuv-sud " Expert reports on vehicle modifications If you want to have additional parts fitted or modified to your vehicle, many countries require that these are checked against national regulations. TÜV SÜD can support by conducting the necessary checks and issuing the required expert reports and documentation." 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2014 Takk for svar. Jeg skal bruke en spesialbyggd motor fra en 11 modell Jetta. en tverrstillt motor montert rettstillt i min S2.Jeg trenger en spesialgodkjenning. Vet du om noen firmaer som kan hjelpe meg med dette? Det står på sidene til tuv-sud " Expert reports on vehicle modifications If you want to have additional parts fitted or modified to your vehicle, many countries require that these are checked against national regulations. TÜV SÜD can support by conducting the necessary checks and issuing the required expert reports and documentation." Ser hva som står, men de prioriterer neppe utlendinger. Kun dersom de har tid tror jeg. Søk litt på forumet her, mente jeg har sett noe om dette her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2014 http://forum.vacn.no/showthread.php?269856-Etterlyser-eiere-av-GODKJENTE-ombygde-Golf-2-Jetta-Vr6-her-i-landet&p=2920403&highlight=t%FCv#post2920403 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2014 http://forum.vacn.no/showthread.php?269856-Etterlyser-eiere-av-GODKJENTE-ombygde-Golf-2-Jetta-Vr6-her-i-landet&p=2920403&highlight=t%FCv#post2920403 Jeg har lest og skrevet der, men det hjelper ikke så mye. Da ingen sier noe on tuv i Tyskland... Jeg trenger mailadresse eller nettside til noen som tilbyr tester og gjennomgang av ombygging for privatpersoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2014 Jeg har lest og skrevet der, men det hjelper ikke så mye. Da ingen sier noe on tuv i Tyskland...Jeg trenger mailadresse eller nettside til noen som tilbyr tester og gjennomgang av ombygging for privatpersoner. Ja, den posten jeg linket direkte til inneholder en adresse til et firma som gjør nøyaktig det du etterspør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2014 Ja, den posten jeg linket direkte til inneholder en adresse til et firma som gjør nøyaktig det du etterspør De har jeg sendt mail til uten å få svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 25, 2014 For de som lurer så fikk jeg svar fra disse etter lang tid. TÜV NORD Mobilität GmbH & Co.KG IFM-Institut für Fahrzeugtechnik und Mobilität Fachgebiet Räder-Reifen-Fahrwerk-Tuning Fachreferat Tuning 45307 Essen Adlerstr. 7 [TABLE=class: ajC] [TR=class: ajv] [TD=class: gG, colspan: 2] [/TD] [TD=class: gL, colspan: 2]info@tuev-nord.de eller [TABLE=class: ajC] [TR=class: ajv] [TD=class: gG, colspan: 2] [/TD] [TD=class: gL, colspan: 2]verkehr.strasse@tuev-nord.de[/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 25, 2014 Positivt svar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 25, 2014 Positivt svar? Ja, men jeg må betale for 2 timer på forhånd. Det vil si 130 Euro per time. Men det er jo greit nok. Så kunne vi finne ut hva som går og ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...