#26 Skrevet November 8, 2014 Skal jeg ha den opp på bukker så jekker jeg den først opp på ene siden, for så å løfte den på traversen fremme og bakdiff bake. Bakdiffen er bare festet i baktraversen med gummiforinger. Spørs vel hvor trygt det er å løfte der på den gang på gang. Sier ikke at det ikke kan gå bra,bare at den ikke er beregnet for det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 8, 2014 Gjorde et forsøk idag da jeg allerede holdt på med vinterklargjøring av bilen i garasjen, lakken ser rar ut fordi voksen hazer Passende trebit: Bakre jekkefeste (ikke kanalfals): Dårlig bilde men halve bilen er oppe, jekken står på maks høyde og forhjulet er ca 5-8cm over bakken, bakhjulet 15-20cm ca: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 8, 2014 løfter i alle 4 jekkpunktene samtidig med løftebukken jeg hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 8, 2014 Bjørn Gisle: må du løfte like høyt om du prøver det samme på fremre jekkfeste? De bilene som har jekkfeste i balanse for å løfte foran og bak har det som regel nærmere foran enn bak fordi motor/gir osv sitter foran. Hjelper vel litt at du har AWD, ellers ville nok ikke det der gått på bakre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 8, 2014 Bakdiffen er bare festet i baktraversen med gummiforinger. Spørs vel hvor trygt det er å løfte der på den gang på gang. Sier ikke at det ikke kan gå bra,bare at den ikke er beregnet for det.. Tar det ikke så tungt da alle foringer til diff er oppgraderte og harde som stein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 8, 2014 Bjørn Gisle: må du løfte like høyt om du prøver det samme på fremre jekkfeste? De bilene som har jekkfeste i balanse for å løfte foran og bak har det som regel nærmere foran enn bak fordi motor/gir osv sitter foran. Hjelper vel litt at du har AWD, ellers ville nok ikke det der gått på bakre Du har nok rett i det Sven Ola. Men om jeg skal bruke de fremre så må jeg bytte ut noen plastdeksler (ref S3 jack pads on Octavia innlegg #4) for å komme til jekkepunktet, bake er det ingen deksler rundt. Men det funket på en 18cm høy Scout så da er jeg fornøyd. På en stivere Octavia som trådstarters feks så er det nok en smal sak å få halve bilen i lufta på samme måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 8, 2014 er man redd for falsen på kanelen er det jo bare å finne innfestinga der bærebro går inn på travers og jekke der... med tid å stunder blir gjerne kanalfalsen flat samme hvor forsiktig man er med garasje jekken.. den myke jekk paden til biltema er fin. En liten avsporing så er BMW og Mercedes et lysår foran VAG med jekk fester. solide "klosser" under kanal slik at folk slipper å kløne å lure på hvor jekken skal være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 8, 2014 Er sånne klosser på A8/S8 D3 og. trodde det var vanlig på nyere biler, rart ikke annen VAG har det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 8, 2014 A6 4f har sånne klosser. Sykt praktisk. Vurderte å slakte en widowmaker og sveise selve greia som passer rundt falsen fast på garasjejekken da jeg hadde a4 som deilig driver. Droppa det til fordel for gummikloss og jekking på traversfeste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 8, 2014 En liten avsporing så er BMW og Mercedes et lysår foran VAG med jekk fester. solide "klosser" under kanal slik at folk slipper å kløne å lure på hvor jekken skal være. Audi har 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 8, 2014 Kjører opp på klosser og jekker på diff bak og jekkefester forran, kommer ikke langt nok inn til å jekke på noe annet forran. Dette er med 2/4" planker og lav jekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 8, 2014 Hvor finner dere disse klossene på A6 4F sier dere..? Jeg har prøvd å bruke biltema sin, men utfallet blir like tragisk.. Og innfestingene til bærearmer osv er for lave til at jeg får jekken under, enda jeg har ikke noen superlav bil.. Men nå finnes det vel jekker som er lavere enn den vi har da kanskje.. På 4B så var det vertfall merker på kanalen som viste med en pil hvor jekkfestene var, hehe.. Jeg føler uansett jeg mishandler bilen hver gang jeg skifter hjul.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 9, 2014 Disse er gull.. http://www.ecstuning.com/ES251835/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 9, 2014 De orgianle jekkfalsene i kanalene er ikke beregnet for mye belastning nederst, men jevn belastning neerst og øverst på hver side slik orginaljekken gir. Skal man bruke garasjejekk så må man enten ha pads formet osm orginaljekken og bruke orginalfestet eller finne punkter under bilen hvor karosseriet er solid, feks der travers eller bærearmer er innfestet i karosseriet. Alternativt om man får tak i solide deler ytterst i hjulopphenget, da vil man jo også spare belastning på karosseriet ved at fjærene presses en del sammen i det hjørnet man jekker. Det jeg lurer på er, kan man løfte "halve" bilen på høyre eller venstre bakre jekkefeste ref bilde her oppe? Det hadde jo vært lettvint da man bytter hf og hb med ett løft og det samme på andre siden eller blir det for tungt for hjullager, understell etc på andre siden? Slik som dette: Hjullager, understell, etc på den andre siden blir utsatt for mye større belastninger ved grisekjøring enn ved å jekke opp slik eller endog løfte den så høyt opp at hele vekta hviler på den andre siden og ikke på jekken (fes 70 graders vinkel, like før bilen velter). Problemet er å finne en plass på karosseriet som er beregnet for belastningen som jekken vil gi. Hvis man jekker opp julet ofran og bak tilsvarende dette bildet men gjør det ved å ha jekken foran eller bak så påfører man karosseriet en sterk vidning som jeg ønsker å unngå med mine biler. Forsøk å åpne en dør så skjønner man at karosseriet er under stor skjevbelastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 10, 2014 Disse er gull..http://www.ecstuning.com/ES251835/ Dissa fikk jeg lyst på, noen flere som har efaringer med de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 10, 2014 Bruker en stabel med 2"x4" og legger på jekkfestene på hvert gjørne også senker jeg luftunderstelle helt ned. Enkelt og greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 10, 2014 Bruker Biltemas lavprofiljekk (999,-) med deres store gummipad ved de originale punktene. Den kommer tilogmed under på A4-cabben, det gjorde ikke engang racingjekken deres! (som jeg prøvde 2 eks. av før jeg ga opp..) Den løfter i tillegg ganske høyt. Pass på at jekken kan rulle fritt når du jekker, ellers må 'noe annet' gi seg.. Prøver noen ganger å jekke ved innfesting til slepearmer/hjelperamme, men originalpunktene er ganske solide på Audiene. Der det har blitt slitt hull, sprayer jeg på litt ny karrosseribeskyttelse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 11, 2014 Audi har okkidokki, har bare jekka på eldre en 2003 så var ikke klar over at nyere hadde det , stjerne i boka da i så fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...