Audi 80 TDI cruisecontroll, Leser eg koblings skjema rett? (Dobbelsjekking! hehe)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har tenkt lenge og få opp cruise controll på 80en min. Problemet mitt til nå har vert at bilen ikkje har startsperre, og da er ikkje kontakten til cruisecontrollen ferdig lagt opp bak sparkeplaten. Så fant fram et koblingskjema der eg trur eg har løst problemet mitt!

Ecuen eg har er 68 pins, og visst man black igjenom "blockene" på vagcomen, kan man se cruisecontroll komme opp, så hjernen SKAL værre rett :)

Uannsett, etter hva eg har lest meg opp på koblingsskjema, så er det 4 ledninger som må kobles til i hjernen:

Cruisecontroll stalken (E45) - ECU? (J248)

NR 1 - Pin NR58 på hjernen.

NR 2 - Pin NR34 på hjernen.

NR 3 - Pin NR35 på hjernen.

NR 4&6 - Pin NR 66 på hjeren.

Sist så skal Pin NR 5 på cruisecontroll stalken kobles til Sikring NR 15? STemmer det? Er jo da eigentleg kun strøm inn, så kan koble denne innpå tenningen for den slags skyld? :)

LINK til koblingsskjema: http://s2central.net/80TDi/Schematics/C-B4-94/C-16-all.pdf

20141107_173258_zpsj6ae3hcr.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du må se etter er koblingen som i skjemaet er merket T6v, blue behind dash panel left. Jeg koblet inn CC på min Golf 4, og da var det bare å plugge inn ledningene i en slik 6-veis kontakt. Skulle ikke kobles mot hjernen. på min Golf, og slik jeg ser det ut i fra skjemaet så ser det slik ut på 80en din også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei per! Alt er koblet opp og fungere som bare juling :)

Det finnes 3 forsjeler ang cruise på 80 tdi :

1. Gamle typen med mindre nm og stor luftmengdd måler. Denne kan ikkje ha cruise.

2. Nye typen med 202nm og uten startsperre, der ikkje den blå kontaken klar, og ledningene må strekkes helt til hjerenen (dette er mitt tilfelle)

3. Nye typen med 202 nm og startsperre, der ligger den blå kontakten klar og en lett opp gradering :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.