#1 Skrevet November 9, 2014 Jeg spekulerer på å kjøpe en passat til dattra mi. Har funnet en 1997-modell med havarert register, og den har en AHU-motor. Jeg har en AAZ-motor stående i garasjen. Kan jeg bruke denne, og bare flytte over dieselpumpe osv fra den andre motoren, eller er dette to helt forskjellige motorer ? Setter pris på raskt svar, for bilen går snart på skroten hvis jeg ikke kjøper den. Får den for 2500kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2014 AAZ motoren er en forkammerdiesel med mekanisk dieselpumpe uten elektronikk og er 75 hk, mens AHU motoren er en TDI og er direkte innsprøytet og 90 hk. Motorene er ikke like. Dersom Passaten er av type 3B, som ble lansert I 97`, går den ikke inn I bilen heller, siden festehullene er forskjellige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2014 Det er en 3B ja. Takk for svar !! Tror kanskje jeg kjøper bilen likevel, for det kan jo hende det går an å berge motoren som sitter i bilen. Den stoppet bare, uten noe "rabalder" sa han, så det er jo ikke sikkert skadene er så store ! Håpe håpe !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...