Hjelp til 18" konkave felger på Passat 3bg 4motion med sportsunderstell

Anbefalte innlegg

Driver å ser på diverse felger som er til vurdering til våren. Litt usikker på hva det er plass til og hva som ser bra ut. Har en noen meninger om felger/dekk som også gjør valget vanskelig. Derfor lager jeg en tråd på dette.

 

 

  • Ikke lyst på mye strekk, litt går.
  • pga 4Motion er det ønskelig med 4 like hjul (ønsker ikke bredere felger/dekk bak)
  • Lyst på konkave felger, og da bør det være litt bredde på felgene
  • Ingen planer om senk

 

Så da lurer jeg på om det f.eks er plass til 9 eller 9,5 x 18 fremme? Innpresset på felgene jeg ser på varierer fra 35-45. For å få felgene mest mulig konkave er det vel en fordel med lavest mulig innpress?

 

De felgene jeg ser på har følgende hidden:

 

 

 

3SDM 0,01 eller 0,05 er også i kikkerten

 

Ser på http://www.tyrestretch.com/8.5_235_40_R18/8.5_235_40_R18_2/ at 235/40 på 8.5" felg gir rimelig rette dekksider, så da ser jeg for meg at jeg kan leve med 235/40 på 9" også.

 

 

Edit; Fant igjen en kjekk side som viser ordentlige bilder av felger. Er litt kjipt med butikker som legger ut bilder av f.eks en 10" felg og ikke smalere slik at en får ikke sett hvor konkav den aktuelle felgen er.

 

http://www.bmautosport.co.uk/showroom/index.php

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva plassen angår er det ikke noe problem med 9,5" framme, kjører nå 10" framme med 225/40-18 vinterdekk. Og skal du kjøre orginal høyde går det fint med 235 og, men det vil stikke mer ut uten senk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva plassen angår er det ikke noe problem med 9,5" framme, kjører nå 10" framme med 225/40-18 vinterdekk. Og skal du kjøre orginal høyde går det fint med 235 og, men det vil stikke mer ut uten senk.. :)

 

Er klar over det der med plass vs senk, vanskelig å finne bilder av 3bg 4motion med 9" felg og kun sportsunderstell.

 

Din er senket sånn ca 8-10cm?

 

Var ute i stad og målte litt. Er ikke mer enn 20mm fra felgkant og ut til skjermkant. Skal måle på innsiden i morgen.

 

Har i dag 7x17" et 37 (mener det er det, litt usikker). 225/45. Er ikke så bekymret for dekka, er bredden på felgen og innpress jeg er usikker på.

 

Som sagt så ønsker jeg konkave felger men det betinger (etter min mening da) en del bredde på felgen. Har sett på 3sdm 0,05 8,5x18 et42, de er for lite konkave synest jeg.

 

Bilen er ikke noen show-bil og brukes daglig, så vil ikke ha noe som subber å sånnt stress.

 

Er litt redd jeg har ønsker/krav om noe som er vanskelig å få til. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass til felg innover er sånn at 10"et35 går klar og går ikke klar innover avhengig av hvilken produsent som har laget bremseskivene, altså rimelig på håret. Dvs at 9,5" et40 går akkurat klar og er kanskje sånn sett det mest ideele :)

Jeg kjørte med 28cm fra senter nav til skjerm foran i sommerhøyden, nå har jeg 31,5cm ca :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plass til felg innover er sånn at 10"et35 går klar og går ikke klar innover avhengig av hvilken produsent som har laget bremseskivene, altså rimelig på håret. Dvs at 9,5" et40 går akkurat klar og er kanskje sånn sett det mest ideele :)

Jeg kjørte med 28cm fra senter nav til skjerm foran i sommerhøyden, nå har jeg 31,5cm ca :)

 

Så da igjen vil bety at 9x18 et42 går greit innover? Men hvordan blir det utover da uten senk?

 

Og det som går fremme, det er det også plass til bak eller? Har forstått det sånn at det er bedre plass bak? Så der kan det justeres litt utover med spacer, selv om jeg ønsker å unngå spacer også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alexander; hvordan i hel%/¤"te har du fått på de felgene dine? All respekt for deg! : rock : En ting er ihvertfall sikkert, når du sier at det er fullt på din bil, så tror jeg jaggu på det!

 

Fått lånt meg en 9x20 et40 felg og prøvd den. Ser at jeg må redusere litt på krava mine / tenke nytt. Igjen, denne bilen brukes som familiebil, så orker ikke ha noe stress med hjul o.l. Her er det tut å kjør!

 

Nå var det riktignok en 20" felg jeg prøvde (uten dekk da). Den ble liggende klin oppi hjullagerhuset, noen få mm klaring. Enda da stakk den godt utforbi skjermen, 8-10mm. Dette var når jeg hadde lagt klosser under felgen og satt "bilen på bakken".

 

Så da er jeg i grunn "back to basic", jeg dropper planen om den type felg jeg linket til i 1. post (5-eikede konkave felger). Dette fordi jeg kommer ikke til å satse på noe mer enn 8,5" felger. Vet det går med bredere.

 

Så da kan det se ut som det blir 3SDM 0,01 8,5x18 et45 rundt hele bilen til våren. Disse har et design som jeg synest tilgir at det i grunn mangler 1" bredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for 19 tom, det perfekte kompromiss mellom mye dekkside i 18 tom og lite med 20 tom. 9x19 ET35-40 med 235/35 19 burde gå fint. Evt 9,5 eller 10x19 bak, men behold max 235 bredde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar; er forsåvidt enig med deg , men jeg synest det blir for lite dekk på 19", er så mye dårlige veier jeg kjører på. Er mye derfor jeg ike har byttet de originale 17" før (hatt bilen siden 2008). Men driver en liten dekk-butikk sånn på hobby-basis, derfor blir det noe billigere med felger og dekk nå.

 

Fikk lånt meg en 8,5x18 et35 felg. Ser ut som et42 passer fint på 8,5. Med et35 stakk felgen såvidt utenfor skjermen, men det var godt me plass på innsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant du ikke har planer om å kjøre som et svin er ikke 235/35-19 noe problemer å kjøre på. Kjører selv på dette på min over mye dårlig vei, og opplever ingen problemer med dette. Og jeg tror det er veldig lite å hente på mtp kjørekomfort å gå ned til 18".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener også at 235/35 ikke er problematisk lite dekkside ved normal bruk, selv på dårlig vei. 8,5x18 ET35 med 225/40 18 er jo pent og fungerer fint, men ville ikke giddet å bestille spesialfelger eller dyre felger siden det er begrenset hva man oppnår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke spesial-felger eller dyre felger.

 

Er ikke bestillt enda, men kommer til å ende på 3SDM 0.01 8,5x18 et45

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.