A4 B7 2.0TFSI stopper på 250hp, 1.1-1.2bar. Vil bare ikke mere?

Anbefalte innlegg

Har kjørt en god stund nå med Stage2 fra Tuningservice

 

Chip.jpg

 

Jeg har syntes effekten har dødd ut med tiden, så jeg handlet meg en oppgradert HPFP for å få neste steg 280-290hp!?!

Før jeg la inn den nye fila tok jeg en kjapp logg med Torque.

 

Test Stage2.jpg

Ladetrykk 1.1bar og maxMAF 197.9g/s som er ca 247hp

 

Så måtte jeg ta en ny test etter Stage2+ fila var lagt inn da jeg ikke merket noe forskjell.

 

Test Stage2+.jpg

Ladetrykk 1.2bar og maxMAF 199.3g/s som blir ca 249hp

 

Rundt dette har jeg feilsøkt litt å byttet div komponenter. N75 ventilen, G410 sensoren, Resirk over til Forge, Bensinfilter, Luftfilter over til KW innsatsfilter.

Har trykktestet systemet på 1.5bar, og det er ingen lekkasjer.

 

Googlet litt mere å fant ut at kansje LPFP i tanken kunne være feilen?

Fant en guide HER

Logget dette på tomgang å fikk dette:

Kim logg.JPG

 

Field 2: Fuel Rail,Pressure (actual): 55% or below is normal at idle

55% to 60% is a gray area, it may be okay, but may indicate a problem

Above 60% implies there is a failure or restriction.

 

Min ligger jo på 61.6%

Hvordan sjekke om pumpen i tanken er deffekt?

Kan filteret i bunnen av denne pumpen ha tettet seg til?

Kan bensinrørene ha tettet seg til?

 

Logget også aktuelle og forespurte ladetrykk, men fikk ikke helt til å lage graf :P

Graph.jpg

 

Virker som ECU`en blokkerer for mere enn 1.2bar trykk, why? : bh :

Å siste spørsmål, hvor kjøpe en oppgradert pumpe som passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått? Ville kanskje prøvd og bytte luftmassemåler om ikke det er gjort på en stund. Ev prøvd nytt program

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kjører bilen. Drar den ut på gira og lpfp dropper. Så vil også hpfp trykket droppe.

Da har du eit problem med pumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt har bilen gått? Ville kanskje prøvd og bytte luftmassemåler om ikke det er gjort på en stund. Ev prøvd nytt program ����

Bilen har rullet 183k. Har vasket sensor med rens om det skulle hjelpe. Er jo også ingen feil på den i vagcom.

Å ja, jeg skal bytte til Revo. Men problemet er at nermeste plass er 50mil kjøring en vei :(

 

Om du kjører bilen. Drar den ut på gira og lpfp dropper. Så vil også hpfp trykket droppe.

Da har du eit problem med pumpa.

Skal ta å teste det :)

 

- - - Updated - - -

 

PS, glemte denne feilmld i farten.

Den kommer opp etter å ha dradd på litt.

 

Sunday,09,November,2014,15:35:41:32264

VCDS Version: Release 11.11.3

Data version: 20120401

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.LBL

Control Module Part Number: 8E0 910 115 Q HW: 8E0 907 115 D

Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0030

Software Coding: 010C0003180F0120

Work Shop Code: WSC 00191 264 15243

VCID: 2F670D65BE066D1

1 Fault Found:

 

012555 - Low Pressure Fuel regulation

P310B - 002 - Fuel Pressure Outside Specification - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 183480 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 6353 /min

Load: 89.0 %

Speed: 138.0 km/h

Temperature: 93.0°C

Temperature: 25.0°C

Absolute Pres.: 1000.0 mbar

Voltage: 13.589 V

 

 

Readiness: 0100 0000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd meg på en logging.

 

graph.png

 

Øverste graph:

Grønn = HPFP spurt eller gitt, ikke sikker.

Gul = HPFP spurt eller gitt, ikke sikker.

 

Midterste graph:

Hvit = RPM

Rød = MAF

Grønn = BOOST spurt eller gitt, ikke sikker.

Gul = BOOST spurt eller gitt, ikke sikker.

 

Nederste graph:

Hvit: LPFP

 

Som jeg ser det, så dropper LPFP og HPFP når RPM stiger.

Vet ikke om noen kan tyde dette?

 

Så var det også 3 feilmld:

1

2

3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg konkluderer med at LPFP pumpa i tanken er dårlig.

Når jeg vrir om nøkkelen sånn at pumpen starter, hører jeg godt at den durer (som om et lager skulle vært dårlig).

Jeg bestiller ny å tester :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEI, det var ikke pumpen.

Byttet den i dag, akkurat samme resultat.

Hva kan være feil? Kjenner jeg begynner å bli lei Turbo bensinere nå :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du heilt sikker på at den vil gi meir trykk da?

Tenker da på om den er satt opp for meir i software.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du heilt sikker på at den vil gi meir trykk da?

Tenker da på om den er satt opp for meir i software.

 

Den skal i følge Tuningservice det ja.

Men skal LPFP trykket dale ned til 2.46bar?

Samt dette med over 60% på pumpen på tomgang testen?

Noe må jo feile skuta.

Har ikke logget på ny etter bytte av pumpen, men vil tro resultatet er det samme. LPFP module, kan den være årsaken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Logget på nytt i går.

LPFP ligger nå på 53% på tomgang mot 61.6% før. Å det er jo bra.

Ladetrykk ligger på samme, 1.1bar

Maf har samme max, 199g/s

Så la jeg merke til. Dro på i 3gir. Fra 2000-7000rpm.

LPFP startet på 6+bar og dalte ned til 2+bar etter hvert som turtall gikk opp.

HPFP startet på 60-70bar å gikk opp med turtall til den nådde 109bar på ca 4000rpm så holdte den 109bar til 7000rpm.

Da jeg da slapp gassen gikk LPFP sakte men sikkert fra 2+bar å oppover mot 6bar igjen samtidig som HPFP spratt rett opp på 135-140bar for å så dale ned igjen sakte.

Vet ikke om forklaringen ble grei? Men det virker som HPFP sperrer over 109bar på turtall på grunn av LPFP ikke mater nokk bensin frem? Å da sperrer ECU for å ladde mere trykk? Eller er jeg helt bak mål?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.