Anbefalte innlegg

Hej! er i god fart med en audi 200 som projektbil.. har funderat på att köra med en girkasse från rs4 b7 (0A3300040P)

hur är den u hållbarhetssynpunkt i jemförelse med 2,7tt 01e girkassen? er det samme utväxling? passer svepet mot motor?

 

andre for/nackdeler?

 

Tackar / Gustav: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS4 B7 kassen har kortere giring som igjen vil si raskere 0-100 og lavere toppfart. Også har du jo diffen på den som fordeler 40/60. Har selv kjørt en bil med 0A3 (rundetider) og skal ha det i min egen bil. Opplever at bilen blir mye finere å kjøre kontra med 01E. Bilen er mye mindre understyrt og mer "leken".

Problemet med 0A3 er at ofte er veldig overpriset også må du også lage custom girkassefester til den. Den bolter fint på motor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej, har fått tag på en rätt billigt, tänkte åka gatregistrerat, och endel trackdays.. er 60/40 driften jag är ute efter mest. . Någon som vet hur mycket den väger kontra 01E? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns og ha lest den veier ca 20-30kg mindre enn 01E?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej, har fått tag på en rätt billigt, tänkte åka gatregistrerat, och endel trackdays.. er 60/40 driften jag är ute efter mest. . Någon som vet hur mycket den väger kontra 01E? :)

 

75kg har vi veid de til med olje :) Samme som 01E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tack så mycket! hur fungerar den lådan mot 3b enkelmasse svenghjul och sachs 707?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne da vi sikter på å erstatte dinosaur kassa 01E med litt nyere technik på sikt på banebilen, og det er vel kanskje litt felles interesse å samle litt info om disse kassene på sikt. :)

Bare 0A3 kassa fra RS4 som passa til bruk i S2 med 4.11 utveksling.

 

Etter hva jeg kan se så er det mye forandringer i disse.

Smidigere skift ved høye turtall og forbedret smøring i kassa, så oljepumpe ble ikke levert på disse. Kulelagret skiftemekanisme.

Lavere girutveksling som passer bedre til banekjøring.

Større akselavstand på girakslene, som igjen gir mulighet for kraftigere tannhjul og mindre tjangs for havari.

Bredere kronhjul i frontdiff og forsterket fronthus. Torsen diff med 60/40 fordeling frem/bak og med 4:1 'torque bias'.

 

0A3 HLD (Audi RS4 B7)

Utveksling: 4.11

1.gir - 3.667

2.gir - 2.211

3.gir - 1.520

4.gir - 1.1133

5.gir - 0.919

6.gir - 0.778

 

Til sammenligning 01E CBL (Audi S4 C4)

1.gir - 3.500

2.gir - 1.889

3.gir - 1.320

4.gir - 1.034

5.gir - 0.857

6.gir - 0.730

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.