Golf 1.6 1997 97 Time opp fordeler

Anbefalte innlegg

Hei! Sliter litt med å time opp en fordeler, får 00515 - g40 camshaft position (hall) sensor - signal outside spesifications. Bilen starter lett og går forsåvidt fint når den er kald, men varm med mer en 50%gass så lugger og fusker den bra.

Registerreima og merker står korrekt.

Og merket på fordeleren står rett over rotor. Lest litt rundt, noen snakker om å grunninnstille med vagcom etc? Noen tips?

ImageUploadedByTapatalk1415813286.563823.jpg

Noen snakker også om et 6tdc punkt på svinghjulet men det eneste jeg ser er den ene streken..

Dette er en AFT motor 97mod 1.6 101hk

ImageUploadedByTapatalk1415813266.496487.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

still register og svinghjul riktig, så er det bare å løsne å vri fordeler til merket... i grunnprinsippet. Må bør jo bruke tenningslampe ned i svinghjulsmerket, så vri fordeler... den skal ikke så på merket sånn egentlig.. Bruk tenningslampe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde dette men den regulerer jo ikke :P kan det være at styreenhet må justeres i grundinstilling med vagcom. Men nå tror jeg jaggu det er 2 tennpluggkabler som slår over her og!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må settes i grunninnstilling denne med diagnose apparat.

Gjør man ikke det blir alt feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jasså gitt, er aft motoren så "moderne"?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg stusset på! Noen som har verdiene der mtp måleblokk etc? Og hvem kanal i basic settings? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jasså gitt, er aft motoren så "moderne"?!

Ja det er den, kom på passat 3a, vento og golf 3 samt audi 80 på tidlig 90 tallet.

Må gå inn på motor, velge grunn innstilling. (Da låser man tenning) mener og huske at det er basic settings og kanal 01.

Så kan man justere med og vri på fordeler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd dette men så liksom ikke at tenningen endret seg med tenningslampa. Er jo noen verdier så er på den kanalen, skal må se noe på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde med basic setting kanal 01 istad. ImageUploadedByTapatalk1415992406.997609.jpg

ImageUploadedByTapatalk1415992591.924074.jpg

Noen som vet hva dette på kanal 007 er? Ser ut som den ene der kan være grader på tenning? Skal vel være 7 grader

btdc, så er det der man ser? På tenningslampa når jeg vrir på fordeleren skjer det ikke noen ting. Går ned på tomgang når jeg begynner å justere i modusen, men når jeg går ut må jeg stoppe for å få vanlig tomgang igjen.

ImageUploadedByTapatalk1415992381.143975.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg forsåvidt forstått at den kanskje skal ligge mellom 57-60 på felt 1 og 5-8 på felt 2 i kanal 007 i måleblokk. Da fungerer bilen helt perfekt kan kjøre langt uten å få opp noen feilkoder. Men nå jeg starter opp på kald motor, er feilen tilbake og i nødmodus med maks 5000rpm.. Ingen som har vært borti dette eller har mulighet til å sjekke opp framgangsmåte? [emoji4]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.