#1 Skrevet November 12, 2014 Fikk gjort en litt klønete feil i dag, dreiv og lekte meg litt på vag tacho 5.0 og skulle prøve og lage en nøkkel. Endte med att jeg fikk skrevet EEprom uten og lese av først. Har nå ett helt mørkt og urbuklig instrumentpanel. Alt er helt mørkt, klokka er borte, nåla til turteller og speedo står på maks. Noen som hvet hva jeg må gjøre for og reversere det jeg har fått gjort? Hjelp mottas med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2014 Er det mulig og laste ned en ny fil som man legger inn i programmet for deretter og legge det over til kombiinstrumentet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2014 virker heller som om du har fjernet all info på eeprom'en.. så da må du vel fort ha noe anna instrumentering en hiddenprogram som endrer kodinga.. skyt meg ikke om jeg tar feil. men vil anta at instrumentet nå kan kategoriseres som "bricked" nå desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2014 Hva vil "bricked" si? Kan jeg bruke vag com til og kode instrumentet igjen? eller har jeg ødelagt det for godt? Takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2014 Spørs om ikke du har ødelagt det for godt, med mindre det går an å kopiere software over fra et annet instrument. Kan kanskje like greit bare bytte instrument? Hvilken bil er det snakk om forresten? Søk opp instrumentets delenummer på ebay så kanskje du finner et til en hyggelig pris. Fant et til min Golf 4 selv, kosta bare 70 euro pluss frakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2014 Det gjelder en 04 Sharan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2014 om firmware på speedo er bortevekk. så må du nok programmere selve chippen. og det er ikke alltid like rett fram. bricked er en betegnelse på elektrisk utstyr som er "dødt". Men, det finnes alltid utveier. men som Per sier. det kan være billigere å få klora tak på nytt instrument 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2014 Vag Tacho har du jo allerede, så å bytte instrument er jo ingen utfordring mtp. startsperre og KM-standen på det "nye" instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 17, 2014 Takker for svar:) får se om jeg får tak i ett brukt ett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2014 (endret) Har en eep til en skoda 1,9 tdi 2002.som jeg leste ut for noen dager siden. Denne kan jeg prøve å skrive om for deg.(vist din Sharan er en tdi) Men da må jeg vite vin og immo mulig ekstras og startsperre koden. Har skrevet om endel clusters eep tidligere(men ikke til sharan) Så jeg kan prøve vist du vil. PS: jeg har ikke tenkt å stele bilen din;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 27, 2014 Tusen takk! PM sendt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...