Bakluke Smeller hardt ved lukking Audi A6 Avant

Anbefalte innlegg

Hei !!

Har en Audi A6 Avant 4F 2010 der bakluka lukker med et smell. Er det noen som har en løsning på litt mer softclose av bakluken. Har prøvd å skifte til nye demper men dette hjalp ikke, Når jeg tar bort den ene demperen lukker luka veldig fint or rolig, men da siger den til den automatisk lukker seg. Straks jeg setter på begge gassdemperene smeller den igjen ved lukking. Noen ideer ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har vært borti dette problemet, lurer på om demperen kan ha for mye motstand ?

Demperene som står på har kode: 4F9 827 552 E 01S og har skyvekraft på 650nm. mener dette skal være de org.demperene.

Det er de siste 20cm den smeller igjen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min smeller ikke. Kjøpte nye på møller. Hvor har du kjøpt dine? Jeg vil påstå du har feile dempere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor jeg kjøpte dem. Men enten jeg bruker de nye eller de gamle orginal så smeller luka på de siste 20cm.

Både de nye og de gamle dempere har 650nm på skyvekraft. I og med at luka smeller når 2 dempere er montert. Og lukker fint med en demper virker det for meg som enten for mye motstand fra dempere eller at motor skulle vært omprogramert i vagcom. Fant noe på nettet om endring av verdier i vagcom. Men vet ikke om det vil hjelpe ?

Tar imot alle forslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min smeller, skal den ikke være slik ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du el åpning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min smeller, skal den ikke være slik ? :)

Husk; dere kjører ikke Mercedes.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei da hadde vi stått igjen bare med håndtaket å bortrustet luke:) sammt sink-klosser som sitter ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du el åpning?

Manuell..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smeller vel litt når luka lukker seg så lenge man ikke har soft close.

Dette er vel fordi at den skal komme i låsposisjon.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje. Men hvis jeg hjelper luka med å presse på bakluke når den lukker så lukker den med softclose. Og går helt fint i låseposisjon. 😕

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om hvor man går i vagcom for å endre verdier til soft close på bakluke, eller om det i det heletatt er mulig ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.