#1 Skrevet Juni 3, 2005 -------------------------------------------------------------------------------- Etter litt småtrimming av golfen så sliter jeg med sannsyneligvis for lite bensintilførsel. dvs, pluggen er krittvite. er det bare å skru opp disse skruene på mengdefordeleren og justere de skruene under der`? VEIT AT DET IKKE ER LURT UTEN Å VÆRE PÅ RULLA, men jeg er i krise og er nødt å teste ut alt. noen med erfaring fra tilsvarende... k-jet (bosch) fantes jo på mange biler (eks. volvo og saab) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2005 Dette kan du justere med CO-skruen som sitter nedi røret som stikker opp av LMM mellom mengdefordeleren og der innsugsrøret er koblet til LMM. Alternativt må du åpne mengdefordeleren for å shimse opp justeringa på stempelet (anbefales ikke, med mindre du vet hva du gjør. Jeg har hittil ikke fått sammen en mengdefordeler slik at den funker igjen etter demontering). Du kan og prøve en mengdefordeler fra en Saab 900i. Funker godt på DX'en til en kompis og på min 16V PL. Dersom det fremdeles går magert kan du prøve mengdefordeler fra Saab 900 Turbo. Denne er tilsvarende den jeg har i 80 Q'en min (dette er egentlig en mengdefordeler til sekssylindret motor, men det er bare laget hull for fire utganger i den til Saaben. På Audien er det nødvendigvis bare 5 av hullene som er i bruk). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2005 Dette kan du justere med CO-skruen som sitter nedi røret som stikker opp av LMM mellom mengdefordeleren og der innsugsrøret er koblet til LMM. Alternativt må du åpne mengdefordeleren for å shimse opp justeringa på stempelet (anbefales ikke, med mindre du vet hva du gjør. Jeg har hittil ikke fått sammen en mengdefordeler slik at den funker igjen etter demontering). Du kan og prøve en mengdefordeler fra en Saab 900i. Funker godt på DX'en til en kompis og på min 16V PL. Dersom det fremdeles går magert kan du prøve mengdefordeler fra Saab 900 Turbo. Denne er tilsvarende den jeg har i 80 Q'en min (dette er egentlig en mengdefordeler til sekssylindret motor, men det er bare laget hull for fire utganger i den til Saaben. På Audien er det nødvendigvis bare 5 av hullene som er i bruk). ole har en fra 900 turbo som jeg kunne få kjøpt, vil det passe rett på og fungere bedre en den jeg har nå da? men hva er disse 4 skruene på toppen forno? skrur man de av så kommer det 4 nye skruer frem som man kan justere på.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2005 De fire skruene jeg sikter til er de som bensinslangene er koblet til. Der er det ingen justering. Justere kan du gjøre med den nevnte CO-skruen (som egentlig bare justerer hvilestillinga til "flappen" i LMM) eller ved å shimse opp hvilestillingen til stempelet inni mengdefordeleren. Dette anbefaler jeg imidlertid ikke å gjøre. Hvorvidt den Ole har vil være løsningen for deg gjenstår å se, men den passer i alle fall rett på. Pass bare på å ikke miste gummipakningen mellom den og LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2005 Tipper det han sikter til er skruene som finnes under 4 stk umbrako "kopper"....dette er vel for å finjustere slik at hver dyse gir helt lik mengde bensin......mengden justeres på co skruen eventuellt triksing av varmkjøringsregulator.....husk også på at utformingen på huset til "tallerkenen" er med på å bestemme blandingen ved forskjellige luftmender....se på en fra vanlig golf og en fra gti sammenlignet med en fra f.eks porsche 924 turbo....allle er forskjellige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2005 Det finnes fagbøker på emnet K-jet. En kamerat av meg som gikk "mekken" for noen år siden har iaffal to bøker. "How to tweak K-jet" tror jeg den ene heter.. Mulig det står noe interessant i de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2005 Det finnes fagbøker på emnet K-jet. En kamerat av meg som gikk "mekken" for noen år siden har iaffal to bøker. "How to tweak K-jet" tror jeg den ene heter.. Mulig det står noe interessant i de. da sender jeg deg ut på et oppdrag btw.. vil mengdemåler fra 16v (kr) være bedre en den fra gx/jj min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2005 Jeg har faktisk kikka litt i de. Men K-jet er tydligvis ikke min sterkeste side. Mulig du kan få kjøpt de billig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2005 da sender jeg deg ut på et oppdrag btw.. vil mengdemåler fra 16v (kr) være bedre en den fra gx/jj min? Tviler på det. Kjører med LMM og mengdefordeler fra DX på 16V'en min nå og det funker bra. Den gikk altfor fett med LMM fra 1,6 GTI (annen form på tallerkenen) og mengdefordeler fra Saab 900i. Form og diameter på LMM på 1,6 GTI er forresten lik som på KR (bare tynnere gods i veggene). De er veldig like som på Audis sugefemmere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...