#1 Skrevet November 13, 2014 Ser litt på audi a6 med 2,7 liters motor og automat. Har kiket på en 2010 modell noen som har noe positivt/ negativt å si om denne motoren og girkassen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2014 Om du ikke skal ha quattro, ville jeg ha valgt 2.0 tdi 170hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2014 Skal ha quattro ja. Noen grunn til du synes 2 literen er bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2014 Familien hadde en Allroad 2,7 TDI 180hk tidligere, og der måtte vi bytte begge "stagspjeldene" til innsugningsmanifoilen rett før den ble solgt v/ 99 000km. Visstnok en vanlig feil. Ellers er det jo den vanlige problemstillingen med rust bak dørlister osv. Ellers lite problemer med den bilen. Ble 2,0 TDI 170hk levert på 4f? Uansett så er jeg av den oppfatning at komforten i en V6 TDI er mye bedre enn i en mindre firesylindret dieselmotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2014 2.0tdi 170 hk cr kom iallefall på 2010 mod. men bare i fwd. Så var bare om du skulle ha fwd jeg ville ha anbefalt den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2014 flere tips for hva man bør sjekke ? drar for å hente en 2007 mod 2.7tdi Quattro, med luft til helgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2014 Familien hadde en Allroad 2,7 TDI 180hk tidligere, og der måtte vi bytte begge "stagspjeldene" til innsugningsmanifoilen rett før den ble solgt v/ 99 000km. Visstnok en vanlig feil. Ellers er det jo den vanlige problemstillingen med rust bak dørlister osv. Ellers lite problemer med den bilen. Ble 2,0 TDI 170hk levert på 4f? Uansett så er jeg av den oppfatning at komforten i en V6 TDI er mye bedre enn i en mindre firesylindret dieselmotor. Vil tro dette med innsugningsmanifoldene ble borte med den nye motoren som kom i faceliften fra 2009. Muligens også dette med rust bak dørlister etc., faceliften fikk jo en ny type dørlister. Uansett er jo dette en garantisak/aksjon. Jeg ville også helt klart hatt V6 i denne og i facelift-versjonen fikk 2,7 mye kraftigere dreiemoment, 450Nm i stedet for 380Nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 16, 2014 flere tips for hva man bør sjekke ? drar for å hente en 2007 mod 2.7tdi Quattro, med luft til helgen jeg har slik bil. Ingen spesielle feil, sjekk at aksjon på rust i dører er tatt og aksjon på spylerslange i bagasjerommet er tatt. Ellers kun normal sjekk av bil. Kjøp en med ustyr, ikke en helt skrapa en. Mye bedre bil mens du har den, holder seg bedre i pris og er lett å få solgt igjen. Personlig elsker jeg kombinasjonen jeg har: Webasto, luft, automat, 2.7 med tuning, keyless og adaptiv cruise. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 16, 2014 jeg har slik bil. Ingen spesielle feil, sjekk at aksjon på rust i dører er tatt og aksjon på spylerslange i bagasjerommet er tatt. Ellers kun normal sjekk av bil. Kjøp en med ustyr, ikke en helt skrapa en. Mye bedre bil mens du har den, holder seg bedre i pris og er lett å få solgt igjen. Personlig elsker jeg kombinasjonen jeg har: Webasto, luft, automat, 2.7 med tuning, keyless og adaptiv cruise. Har kjøpt Luft , automat, dobbel s, sort el helskinn med minne, Bose, MMI high, og egentlig ganske fullspekka parksensorer , el bakluke, regnsensor osv, det den mangler er vel igrunn webasto, adaptiv cruise, keyless og ryggekamera, men ikke lett å finne en som har absolutt alt heller Som du sier herlig bil, og jeg syntes den ble ganske så kjapp etter litt tuning! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 16, 2014 Hvordan er det og tune disse med tiptronic da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 16, 2014 Ittno problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 16, 2014 Ittno problem .... ryker ikke kassa fortere? Programmeres kassa også? Moment begrensning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 16, 2014 Kraftig kasse på A8 3.0tdi, ratet til 700nm. Har undersøkt litt rundt disse den siste tiden i og med jeg har sett på flere a8 og a6 med v6 tdi før jeg endte opp med min siste. Har blitt fortalt av flere at kassa i a6 og a8 var den samme på 3.0 uten at jeg valgte å sjekke dette skikkelig. Ser nå med litt research at dette selvsagt er feil. 4f med 2.7 og 3.0 bruker samme kasse ratet til 500nm og a8 har en forsterket variant. Når det er sagt sier flere kilder at effekt ikke er noe problem i 4f heller sålenge kassen får jevnlig service og tuner ikke mater på med moment ifra bunn til topp. Hvordan eier bruker bilen er til syvende og sist det viktigste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 17, 2014 .... ryker ikke kassa fortere? Programmeres kassa også? Moment begrensning? Nøkkelinfoen for at kassa skal holde er: -service på kassa, vår anbefaling er per 60000 km - software som er tilpassa bil og girkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 17, 2014 Nøkkelinfoen for at kassa skal holde er:-service på kassa, vår anbefaling er per 60000 km - software som er tilpassa bil og girkasse Det hørtes meeeeget oppegående ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 17, 2014 Det hørtes meeeeget oppegående ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...