#1 Skrevet November 15, 2014 Hei ! Har en 84' Audi 80 Quattro, med den diffbryteren vist øverst på bildet: Den ene lampa lyser når jeg drar ut spaken 1 hakk (trinn 1), men når jeg drar ut spaken 2 hakk (trinn 2) så lyser ikke lampe nr. 2. Begge pærene er nye, så veit at det ikke er problemet. Noen som veit hva som kan være problemet? Lurer også på om det er mye jobb å bytte om til den andre diffbryteren som er på typ85? Den som er vist neders på bildet over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2014 Den eldre diffbryteren er kulere, og mye raskere å engasjere når du kjører litt friskt. Lampen tenner ikke når du trekker i bryteren, den tenner når låsemekanismen i differensialen engasjerer. Så når du trekker i bryteren åpnes en vakumventil bak bryteren. Da blir det vakum i aktuatoren på differensialen, som igjen trekker i et stag som låser differensialen. Når diffen låses, trykkes en bryter inn, som tenner lampen. Legg deg under bilen og sjekk om staget til diffsperren på girkassa går fritt, hvis den gjør det og lampa ikke tenner kan du koble fra pluggen på bryteren til lampa og brokoble den med en ledningsstump. Sjekk så om lampa lyser. Med diffen låst kan du da også bruke et måleapparat på bryteren og sjekke om denne fungerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2014 (Ikke alltid den går i lås uten at bilen er i bevegelse heller..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2014 Helt sant det, Bjørn Eirik. Hvis "tennene" står mot hverandre må det bevegelse til for at de skal gå mellom hverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2014 Okei ja mener du at den gamle bryteren slår inn på fortere? Tusen takk for et kjempe bra svar, skal ut i verksted etterpå så skal se på det da. Har merka det at jeg det hender at jeg må kjøre litt fram for at den sperra skal slå inn på trinn 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2014 Okei ja mener du at den gamle bryteren slår inn på fortere? Nei, den er mye enklere og raskere å betjene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2014 Nei, den er mye enklere og raskere å betjene. Aha stemmer Nesten bedre å beholde den gamle da kanskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2014 Ja, pluss at du beholder det originale i bilen, som også da bevarer verdien på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2014 Ja, pluss at du beholder det originale i bilen, som også da bevarer verdien på bilen. Ja ser den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 20, 2014 Er det bakdiffen som låses ved et trekk ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 20, 2014 Nei, midtdiffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 20, 2014 Okei takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...