Anbefalte innlegg

Bakdøra på min 08 Touran har gått i lås og reagerer ikke på sentrallåsen... Har prøvd lenge men den er død. Må få opp luka på og lurer på hvordan jeg går fram for å få av plastdekslet på døra når den er igjen? Er det mulig?

Hva skyldes det at den går i lås? Er det låsekassa som har tatt kvelden eller er det noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du en løsning? Tipper det har mye til felles med det som var/er på C5 og andre. Mikrobrytere som blir ødelagt, og resulterer i at døra går i lås. Forstår det slik at det er en låsing av selve låsen også slik at det blir vanskligere å dirke opp. Møller må da skjære opp dørtrekket for å komme til.

Siden det er bak med deg så kommer du jo til gjennom kabelgjennomføringen samt mulighet til å skru av fremre dørhengsler. Mulig det kan gi ideer. Forsøk hvertfall først å få god varme i området, og lås opp og igjen flere ganger. Kanskje noe elktriske kabler som kan trøble ved hengsla også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg hadde samme problem på min Touran 2004 med at bakluken ikke kunne åpnes. På min bil så kan jeg åpne bakluken "manuelt" ved å åpne et lokk på innsiden av bakluken (nødtrekant ligger bla innenfor dette lokket). Når dette lokket er åpnet er det et hull i underkant der du kan stikke inn feks et skrujern og vippe over en manuell hendel på selve låsekassen slik at luken går opp. Du må sitte inne i bagasjerommet når du gjør dette..

Når du har fått bakluken opp kan du ta det store plastdekselet (dørtrekket) på bakluken og du får ta tilgang til døråpneren. Du må da skru ut noen skurer og dra dekslet av noen klips. Bakluken har elektrisk låsekasse og en elektrisk bryter i selve dørhåndtaket. hos meg var selve bryteren irret og dårlig. Ved å fjerne irr og bruke litt 556 spray så ble bryteren helt fin og nå har det fungert i minst et år.

Ellers så kan sikkert selve låsekassen være ødelagt eller det kan kanskje være brudd i ledningen i den fleksible overgangen i overkant av bakluken.

Håper dette kan hjelpe. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Hadde bilen inne hos Møller i dag og de foreslo å bytte hele gripelista til 2600 inkl jobb. Jeg dro så hjem og gjorde det du skrev ovenfor og det var håndtaket som hadde kilt seg fast. Med litt smørning fungerte den utmerket. Penger spart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.