Oppgradere ryggelys Passat 3BG, tips til LED-pærer (BA15S)?

Anbefalte innlegg

Så lenge pæra har riktig sokkel og ikke er for stor i størrelse, altså at den passer fysisk, så er det bare å å sette den i:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er på en A6 4f ?

Slår ikke varslingen ut på de pærene ?

Nei, får ikke varsling på de, har byttet begge to.

Jeg måtte bore opp hullet i lykta til ca 18mm om jeg husker rett, samt tape pærene i holderen for at de ikke skulle falle ut når jeg lukker luka...

Edit: 4F ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet ut diverse cree pærer. De med kun en led bakover med linse suger.. Ja de ser sterkere ut når du ser rett på de. Men de gir mindre lys bakover og på bakken enn de orginale pærene. Det er fordi de har minimal spredning og bruker ikke reflektoren til å spre lyset.

Beste jeg har kommet over hittil er disse:

$_57.JPG

http://www.ebay.com/itm/2x-10-30V-1156-BA15S-30W-Cree-Car-Signal-Tail-Turn-LED-Light-Brake-Lamp-White-/301050334243?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4617ff8c23&vxp=mtr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er merkbart bedre enn de originale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er merkbart bedre enn de originale?

Ja. Jeg har kjørt med sånne i 3 år nå. Hadde de på Caddy'n min og flyttet de over på T5'n når jeg kjøpte den. Funker like gull enda.. Tror jeg ga 120kr ellerno sånt på ebay. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal få prøvd de ut da, tenker jeg. Er de ikke noe bra, blir det å bestille de fra Egil Verne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var de bestilt, så da krysser jeg for at de fungerer bra: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får si fra hvordan det går, så kanskje jeg bestiller de samme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. Håper det fungerer bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke målt med luxmeteret enda. Men vil si at det gir dobbelt så mye lys som orginalt. De på jobben var sikre på at jeg hadde montert en ledlykt bak :P Sitter på en passat 3bg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få målt med luxmeteret da, så man har noen eksakte tall å gå etter: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

76b37b2411edebb4cc04531d0af78558.jpg

9de708b7b9954cf83ccc7d46b0f02a7b.jpg

Her har du sånne pærer. Bilde blir litt gæli men lyser bra!

Det over er 2x27w led arbeidslamper 😝

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte led ryggelys i 3BGen som jeg hadde, og det ble stor forskjell. Skal finne linken fra ebay når jeg kommer hjem :)

Litt seint svar, men slike monterte jeg i begge a6ene mine og den passaten jeg hadde, og ble ganske godt lys av det :) Eneste minuset mitt var at jeg hadde mørke vindu, så var litt vanskelig å se bakover uansett hvor godt lyse var :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med disse er at de lyser kun rett bak (mest sannsynlig):)

Jeg syns mine slike sprer greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sånne:

$_12.JPG

De ga mindre lys bak bilen enn orginale.

Har tatt før og etter bilde med disse:

$_57.JPG

2014-12-06 17.04.12.jpg

2014-12-06 17.04.39.jpg

2014-12-06 17.04.03.jpg

2014-12-06 17.03.57.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å være en bra oppgradering, ihvertfall når man ser på bildene: ja : Får håpe de detter ned i postkassa nå snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke kan du sette en sånn bak :P

2014-11-17 21.40.32.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha med gåseøyne siden 80w led krever MYE kjøling. Noe den pæra ikke har. Pluss at den har teoretiske 900 lumen. 10w arbeidslys vi selger på jobben har 900 effektive lumen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet ut diverse cree pærer. De med kun en led bakover med linse suger.. Ja de ser sterkere ut når du ser rett på de. Men de gir mindre lys bakover og på bakken enn de orginale pærene. Det er fordi de har minimal spredning og bruker ikke reflektoren til å spre lyset.

Beste jeg har kommet over hittil er disse:

[ATTACH=CONFIG]218409[/ATTACH]

http://www.ebay.com/itm/2x-10-30V-1156-BA15S-30W-Cree-Car-Signal-Tail-Turn-LED-Light-Brake-Lamp-White-/301050334243?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4617ff8c23&vxp=mtr

Da var disse å finne i postkassa i dag, og monterte de like etter. Merkbart bedre lys, spesielt lengden det lyser, men kanskje litt lite rett bak bilen - som fryktet. Men alt i alt var de verdt pengene, og det er en solid oppgradering kontra de originale telysene: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk mye mer rett bak bilen. Men det kommer selvfølgelig ann på utforming av lykt og reflektor. Jeg har ikke orginale lykter :P

Skal du ha mer så får man disse til under 100kr stk:

2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.