2x Weber 45 og spesielle griller til Golf/Caddy MK1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har samlet litt deler til et MK1 prosjekt, men når bilen ble solgt til en annen så legger eg delene ut for salg.

Både forgassere og griller er helt nye i eske, kun pakket ut for å ta bilde.

 

2stk. Spanskbyggde Weber 45-serie forgassere fra Redline

 

bilde2_zpsa6655f23.jpg

 

2stk. Orginale Griller for Golf/Caddy MK1 for bruk uten frontfanger

 

28sh1f.jpg

image_zps1db7596a.jpeg

image1_zps7bf21c91.jpeg

 

Forgassere selges helst samlet, samme gjelder grillene.

Pakkepris på begge deler kan diskuteres, sendes mot at kjøper dekker fraktutgifter.

 

Forgassere: 6500,-

Griller: 900,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp!

 

Kan selvfølgelig være behjelpelig med å ordne innsug til forgasserene, alt etter motor dem skal på : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som er på utkikk etter en julegåve til seg sjølv? :)

 

Videre spec på Weberene (Orginale DCOE 45):

 

Main Jets 145mm

Emulsion Tubes F16

Air Corrector* Jets 155mm

Venturis 36mm

Idle Jets 55mm **

Aux Venturis 4.50mm

Pump Jet 45mm

Needle Valve 2.00mm

Pump Exhaust Jet 040mm

Float Measurement 12mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra med påminnelse.. pm ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God aften

Har du weberane forsatt, og vil dei passa til ein 1,8 motor ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor er weberene dyset til? Vil de være optimale på en lettere trimmet 1,8 16v KR?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God aften

Har du weberane forsatt, og vil dei passa til ein 1,8 motor ?

 

Hei,

 

Jeg har dem liggende enda ja, men er det snakk om en 8v eller 16v?

Har du tenkt å hente ut mye av en 8v kan en bruke 45, men til en med litt effektøkning vil to 40 være bedre (Etter mine utregninger)

 

Hvilken motor er weberene dyset til? Vil de være optimale på en lettere trimmet 1,8 16v KR?

 

Idèen var å bruke dem på en lettere frisert 16v, så det skal gå bra.

For å få en idè til hva du trenger anbefaler jeg å lese denne tråden her fra VWvortex :)

Dem er IKKE kjøpt spesifikt for en 16v, så mulig en må bytte litt deler på de.

Spørs helt hva man skal hente ut, derfor er den linken der gull verdt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

45mm bør egentlig kun brukes på motor over 2liter, men blir greit nok vis en setter på trange krage ringer. Eg hadde 45mm på min KR og slet med blandingen under 3000rpm. Men JÆVLIG gøy når en kom opp i 5-6-7-7.5k da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er 36mm choke/venturi, så skal det gå bra på 1.8 har eg fått bekreftet,

men kvassere kammer og litt porting er nokk et must :)

Med Autotech Eurosport kammer og HD-fjører i toppen var et av tipsene jeg fikk,

dog hadde jeg gjerne brukt Shrick-deler i toppen og innsug, filterhus og vannflens til toppen fra DBilas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg ble litt giret på disse, men er liksom andre "fornuftige" ting og bruke penger på ,eg gir deg en lyd i løpet av helga så er det bare å "håpe" noen andre snapper de opp:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

45 weber kan brukes til ALT.

 

Abarth brukte 45,50 og 55 Weber på sine 1100-1300 motorer. 60 Weber på 1600-2000l !! :)

Med dette var selvklart rene løpsmotorer.

 

På min Abarth 130TC (2.0L 8v) sitter det 40 weber. Skal man hente ut mere der må/burde man gå for 45 og mere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor er weberene dyset til? Vil de være optimale på en lettere trimmet 1,8 16v KR?

 

Bortsett fra hoveddysene og luftkorrekturdysene er dette (om husken ikke spiller meg et puss) mer eller mindre likt med oppsettet jeg har. Den siste varianten jeg finner i notatene mine så kjørte jeg med 140 hoveddyser og 210 luftkorrekturdyser. Nå skal jeg ikke påstå at oppsettet mitt er det optimale, men det funka i alle fall bra og bredbåndslambdaen var fornøyd. Nå ble det handla og bytta litt dyser på parkeringa til Misab i Gøteborg på vei til Tyskland i 2007, men det som ble bytta da mener jeg å huske at var lufkorrekturdysene som da ble 210.

 

Disse små dysene er uansett ikke spesielt dyre deler og man må regne med å forske litt og prøve seg fram ett knepp opp eller ned. Det er blanderør, tratter og halsrør som koster penger. Nå kan jeg ikke se at det er informert om lengden på trattene her, men resten av det dyre er mer eller mindre spot on for "vårt" bruk:-).

 

Flottørnivået må man sikkert gjøre noe med, men det er fort gjort å gjøre noe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fortsatt grillene? Mvh Martin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grillene er solgt :)

 

Kjører tilbud på forgasserene frem til 21:00 Søndag, 19.04.15

5500,- inkludert frakt/levering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer disse gasserne til ei Boble?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff har lyst på disse... Blir vel stort på 1.5'n ? 1.6 topp har vel lite å si ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er vel dyset for 16v Erlend så blir litt overkill på en 1,5 8v

beklager Joakim at du ikke fikk noe svar fra meg som lovt lenger oppe her det gikk i glemmeboka. Nå har jo disse veldig fin pris og eg kunne godt tenk meg de, men det er såpass langt frem til de trengs at eg ikke klarer å forsvare ett kjøp nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror disse gasserene blir for store for både boblen og en 1.5 8v, desverre.

Helt i orden Lasse, har et ønske om å selge dem for å frigjøre litt kapital til GLSen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.