#1 Skrevet November 17, 2014 Hei, jeg har tenkt å vinterlagre S4en min. Den skal stå på betonggulv. Den skal også stå uten varme. Har også luftunderstell om dette har noe betydning? Bruker folk å kjøpe biltrekk og ha over den? Seier seg selv at man må vaske bilen grundig før en setter den til lagring. Noe annet jeg bør tenke på? Mvh Jo Are Glærum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2014 Se opp for mus! Hadde rede i en passat under dashbordet en vinter. Der hadde den eller de levd herrens glade dager, tygd litt på kabler og litt plastik. Alt er godt om det har vært cola søla på det så det ut for. Så sett opp noen feller utenfor bilen i det minste..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2014 I år er det vanvittig mye gnagere, så dette er viktig! Ellers bør det holde å ta løs (ta med?) batteriet, og ha full tank eller deromkring. Sett gjerne en slik fuktfjerner (fra f.eks. Biltema) inni bilen. Siden du har luft, ville jeg nok satt bilen i høyeste nivå og satt klosser under travers eller jekkepunkter, og sluppet ut luften. Da slipper du også 'firkanta' hjul til våren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2014 Skal du la den stå på hjul,så fyll 3,5-4 bar i dekkene,kjøp en vedlikeholdsladder fra ctek med hurtigkontakt eller noe tilsvarende eller ta ut batteriet.I og med du har luftdempere,har du noe vannutskiller på tanken? hvile kanskje ha jekket opp bilen og sotte den på løfte bukker og tappet systemt for luft/fukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2014 Planen er å la den stå til Jul, og dermed bruke den i jula og sette den tilbake igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...