Trenger radio eller DAB+ tuner til min Audi A8 4E med MMI 2G. Hvor kjøpe billigst?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt radio-modulen til min Audi A8 4E med MMI 2G billigst?

Delenr. 4e0035542 hos Møller. Men koster ca 8400,- dessverre.

Og MÅ jeg ha den FM radio-modulen selv om jeg monterer DAB+ tuner? Det hørtes nesten slik ut på han mekanikeren som feilsøkte på bilen min og fant ut at radio-modulen var defekt. Men fikk ikke snakket mere om dette siden vi ble litt avbrutt av en annen kunde som kom akkurat da. Men nå er radioen utkoblet slik at skjermen og alt det andre fungerer igjen. Men savner radioen, selv om jeg kan spille CD.

Er egentlig litt surt å kjøpe FM-radio-modulen når DAB+ tar over. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre egentlig. Har jo lyst på DAB+.

Har sett litt på Dension Gateway 500S BT/DAB/DAB+ (MMI2G), men er jo klar over at jeg da må montere en DAB-antenne også. Da blir det antagelig en vindus-antenne.

Dension

http://www.bilkomponenter.no/products/dension-gateway-500s-btdab-mmi2g

Vet ikke om det finnes original DAB+ tuner til MMI 2G, men den er sikkert ikke billig den heller. Så derfor tenkte jeg litt på Dension som har DAB og DAB+ pluss flere funksjoner til en mindre pris.

Alle tips mottas med stor takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke svare deg på så mye annet enn at jeg har Dension Gateway 500 og er kjempefornøyd med den.

Så for mitt vedkommende hadde det vært et lett valg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det var godt å høre. Da er det store sjanser for at det blir Dension på meg også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har monter FM/DAB splitter på sine shark tak antenner?

http://www.bilkomponenter.no/products/fmdab-splitter-fakra-smb

får dårlig signal på min DAB vindus antenne.. tenkte prøve dette.. men må da sikkert ned med taket for finne FM plugen før booster eller kan jeg finne den igjen etter i bagasjerommet? noen eksperter her? Audi A6 2006 sedan. med Shark antenne for GPS/FM og GSM..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står en Dension i min A8, hvordan finner jeg ut hvilken Dension det er ? Det står bare Dension på den ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står hvilken utgave du har på baksiden/undersiden av enheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DAB+ modulen

Dension01_zps63835566.jpg

DAB-modul_zps489aeb3f.jpg

Gateway 500

Dension02_zps22179d57.jpg

DensionHW_zpsb298472f.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har monter FM/DAB splitter på sine shark tak antenner?

http://www.bilkomponenter.no/products/fmdab-splitter-fakra-smb

får dårlig signal på min DAB vindus antenne.. tenkte prøve dette.. men må da sikkert ned med taket for finne FM plugen før booster eller kan jeg finne den igjen etter i bagasjerommet? noen eksperter her? Audi A6 2006 sedan. med Shark antenne for GPS/FM og GSM..

Sjekket litt idag.. det går fakktisk å ta av en bitt av det bakerse del av taktrekket. der fant jeg fakra prug hvit som tok bort FM signal ved utkobling.. og en beige fakra plug.. mulig GSM... som gikk inn til en sikkert nok antenne forsterker... så skal prøve koble meg på her når jeg får splitteren i posten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en brukt radiomodul på nett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.