Breddet 1978 VW Derby med mye mods vurderes solgt/byttet

Anbefalte innlegg

Iom at Derbyn blir såpass lite brukt vurderes den solgt/byttet bort.

 

Litt om bilen:

 

1978 VW Derby 1.3LS med 78.000km på tellern, original lakk. Har en fin patina som passer til aldern. Klistremerke fra forhandler som solgte den ny på Lillehammer i 78 er fortsatt på bakluka.

 

Tidsriktige ekstralys er montert under fanger og det sitter frontleppe fra Golf Mk1 Gti.

 

Minimalt med rust.

 

Motoren er planet og portet, det sitter gasserrekke fra R motorsykkel og grenrør.

 

Bremser foran er oppgradert til bremser fra en mk2 Polo G40 Cup bil, slissa og borra skiver og greenstuff klosser.

 

Ta-technix coilovere og polyforinger i bakstilling.

 

Oljekjøler sitter montert i grillen.

 

Bilen har breddere i ABS plast som er poppet og limt på. Bakre hjulbuer er modifisert for å få plass til hjul.

 

Felgene er 8x14 ET20 RSL Cult med 195/45-14 dekk som ikke har rullet mange km.

 

Innvending er det montert bøttestoler og baksetet er trekt i svart stoff, dørtrekk og sider er trukket i svart skinn for å matsje forsetene.

 

Prosport turteller og Autometer oljetrykk, oljetemp og vanntemp. Ny MP3/CD spiller og to "old school" høytalere i hattehylla.

 

Bilen er i god teknisk stand, rullet få KM de siste 3-4 årene.

 

Coilovere, bredding, hjul og modifikasjoner av motor er _ikke_ godkjent i vognkort. Coilovere er Tüv godkjent.

 

Eneste jeg kan komme på som bør fikses er overføring ifra girstanga og bort til girkasse, det er litt vanskelig å skille mellom 1. gir og revers når bilen står stille. Men går greit når man finner teknikken. Det finnes pakningssett og shortshift som kan monteres, som løser dette problemet. Kan evnt fikses før salg om ønskelig.

 

For å kunne ta ut det siste av motoren kan det lønne seg å montere et justerbart kamdrev og få justert alt 100%, bilen er morsom å kjøre nå, men det er mer å hente i oppsettet om ønskelig.

 

Litt bilder:

 

IMG_1321.jpg

 

IMG_1323.jpg

 

IMG_2313.jpg

 

Er interresert i å bytte mot eldre (gjerne veteran) VW eller quattro Audi i god stand, evnt biler som er morsomme på bane, da er det ikke så viktig at de er strøkne sålenge det mekaniske er bra. Manglende EU kontroll osv er ikke så viktig, så lenge bilen er bra.

 

Hadde egentlig bestemt meg for at denne bilen skulle jeg aldri selge, men det er bedre at den går til noen som får bedre nytte av den en at den står på verkstedet mitt å støver ned. Bilen har blitt for bra til å herje med på bane, noe som var formålet for å bygge den som den er.

 

Jeg har ikke vinterdekk til bilen, den aldri vært utenfor garasjen i under 10 grader siden jeg kjøpte den.

 

Anslår verdien av bilen til å ligge i området av + - 50k sånn den står nå.

 

Vurderer rent salg, tar bud. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solgt, skal ikke se bortifra at vi får se den igjen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.