Anbefalte innlegg

min lille turbo begynner og bli sliten. den slår ikke skikkelig inn før jeg holder turtallet oppe en liten stund. om jeg tyner motoren så slår den ikke skikkelig inn før 4000rpm, da tror den at den er en bensinmotor..

så spørsmålet er følgende: kan jeg montere turbo fra 110hk tdi? vet at de har også har sånn variable skovler(?)

min bil er en passat 3b 2000mod motorkode ajm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterer vel ikke mindre turbo enn man har fra før evt? Hva med en turbo fra 130 hk awx avf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

monterer vel ikke mindre turbo enn man har fra før evt? Hva med en turbo fra 130 hk awx avf

Så du mener at 110hk har mindre turbo? Om dette handler om hk så vil det vel si at 130hk har større turbo?jeg er ikke ute etter noe tuning. Jeg vil bare ha en turbo som oppfører seg som den skal. Jeg har turbo liggende til 110hk,men vil ikke montere før jeg vet om det vil virke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på den turboen du har liggende da? 115hk turboen er vel gt1749v???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er dårlig match. Mener du kun kan bytte turbo mellom PD motorer, og 110hk er vel ikke PD så vidt jeg vet. Sjekk benevnelsen på den du har liggende så er det vel mulig å finne ut av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette passer om hverandre rent fysisk.

Det sies at AFN turbo er mindre men dette er minimalt isåfall, er heller ingen stor oppgradering til AVF turbo, da er BV43 ett bedre valg for bolt on.

Men tilbake til spørsmålet ditt, ja du KAN bruke en AFN turbo på din :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at turbo til 115 Pd og 110TDI er like. Har bytta turbo fleire gonger mellom slike motorar. Går du for 130 PD turbo må du bytte turboslange eller kjøpe adapter, ellers ingen forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk! Da ble alt plutselig litt lettere:). Tusen takk for bekreftelse, kim:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.