96 Audi A4: Bytte fra 4-eker til 3-ekers ratt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en 96 A4 1.9TDIQ til vinteren : vinke :

Og må bli kvitt 4-ekers rattet asap! Er det bare og kjøpe hvilket som helst 3-ekers fra A4/S4 B5 inkl facelift, og sette på eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bare og kjøpe et hvilket som helst 3-eikers ratt, er forskjell på nav og diverse ifra 97,5 mod.. men ratt fra A4/S4/A6/S6 fra før 97 skal passe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tjukke er til før 97, og det tynne er til senere modeller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styra noe veldig med dette da jeg bytta fra 4 til 3 eikers ratt på min i sommer.

Er nemlig noen pre-facelift som har samme rattstamme som facelift. MIn hadde prefacelift rattstamme og da passer ratt fra S6 C4.

A8 og A3 har annen rattstamme. Letteste måten å se det på fant jeg ut er at på prefacelift rattene så festes ratt med en 21 eller 24 mutter, mens på falift festes det med en diger bolt med "unmbrako" i midten.

Anbefaler deg å se etter ratt fra S6 C4, de kryr det forøvrig også av. Du kan også bruke sleperingen fra 4 eikers ratt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat.. Bror min har 98 mod, pre facelift S4 som har tynt ratt, men tviler på en 96 mod har facelift rattstamme.. Er jo omtrent Audi 80 ratt i bilen min.

Har funnet ett ratt hos den lokale høggeren som er av tjukke typen så satser på det passer!

Takker for tips, skal sjekke det med festemutteren!

Her er forresten bilde av rattet mitt:

04_857884307_xl.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med det rattet der er det helt sikkert at det er den tykke typen som passer. Fire eiket ratt fra 97mod ser også forskjeldig ut fra det du har der.

Det ble forandring på rattstammen\feste til rattet på stort sett alle modellene rundt 97 tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.