motortrøbbel med 1.8t (A4)

Anbefalte innlegg

har i det siste fått mer og mer trøbbel med bilen min..

jeg må nå kjøre uten at ledningen på lmm(ny 22 mai) står på for å unngå fjusking.

 

hvis jeg setter på ledningen begyner bilen å fjuske/lugge under pådrag ved rundt 4000 omr det kjennes ut som bilen "dør", noen ganger bare litt og andre ganger kan den dø ut i flere sekunder hvis jeg fortsetter og holde full gass.

Men det som er rart er at det er ikke hele tiden jeg har dette problemet.

 

Er det noen som har noen formening hva det kan være??Har en mulig kjøper på bilen om jeg får fikset feilen....HJELP :confused::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra inn å bytt lmm din. mest antagelig den som har gått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dra inn å bytt lmm din. mest antagelig den som har gått.

 

det er desverre ikke den som er gått.. den ble byttet den 22 mai og den ble ikke et hakk bedre... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinfilter bytta? kan være potte tett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinfilter bytta? kan være potte tett...

 

bensinfilter byttet for 4 dager siden,Var ute å testet litt no og i dag er den frisk å fin finnes ikke antydninger til fjusking. :confused:

 

kan det være lambda eller en føler til tenning eller noe sånt???

den pludrer i eksosen i det jeg slipper gassen hvis det kan hjelpe noe å vite.

 

 

Glad for alle forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke lambda.

Kommer litt an på hvordan type fjuskinga er.

coiler? (ta ut og sjekk for fukt)

Plugger? (ta ut og se etter overslag)

noen feilkoder lagret?

funksjonstest magnetventil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke lambda.

Kommer litt an på hvordan type fjuskinga er.

coiler? (ta ut og sjekk for fukt)

Plugger? (ta ut og se etter overslag)

noen feilkoder lagret?

funksjonstest magnetventil...

 

plugger ble byttet 18 mai.tørt og fint nedi der

 

hvordan funksjonstester jeg magnetventilen?hvor sitter den?er det den som sitter i bakkant motor eller under ved innsug?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

testes med diagnosetester / vagcom...

skal klikke når du kjører testen.

info på ross-tech / vagcom sin webside tror jeg.

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

testes med diagnosetester / vagcom...

skal klikke når du kjører testen.

info på ross-tech / vagcom sin webside tror jeg.

 

Morten.

 

takker så mye for alle forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har den samme feilen på min 1,8t. den går "fet", og dør ut som Egil på Es-Tuning sa. jeg har feil på lamdasonde som jeg ikke får sletta fra feil-registret. har bytta lamdasonde men det ble ikke noe bedre, så feilen hos meg jeg ligger i ECU. Prøvde en annen ECU og da forsvant feilen. Få lest av feil-registret som Morten B. sier så finner du sikkert feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har i dag drevet litt feilsøking...kjørt ca 10 mil uten tilslag av fjusking.men den pludrer i eksosen når jeg står rolig og småruser,kun når jeg slipper gassen da vel å merke..virker som det har med tenning og gjøre :confused: møller neste for feilkodeutlesing...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å ta turen til ES først som sist. var MYE på møller med min jeg også, uten at de ble helt klok på den. På ES fant de feilen ganske så fort. er det noe de kan så er det Audi :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å ta turen til ES først som sist. var MYE på møller med min jeg også, uten at de ble helt klok på den. På ES fant de feilen ganske så fort. er det noe de kan så er det Audi :tilber:

 

Problemet er at jeg må få fikset feilen fort,og fortiden så jobber jeg på lillestrøm,så jeg lurer litt på å dra til TS og høre med han,har vel utstyr til diagnose han også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slet en stund med rykking på bilen. Dette kun på varm motor. Til slutt viste det seg at det var festene til pluggledingene mot coil som var "brukket" bare gummi hylsen som holdt de på plass. Dette gjaldt 3 av 6 ledninger...

Du kan pøve å ta de av å sjekke om festene er i orden. Dersom de er i orden kan du sjekke om motstandsverdien er rett. Skal ligge på ca 5 ohm eller Kohm. Er ikke helt sikker. : rolleyes

 

Edit: På møller var de 99% sikre på at det va gasspjeldet som var gåent. Kostet bare 6000 å fikse sa de. Gla jeg takket nei. Slapp unna med 1400 : gb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, TS tar motor diagnoser. Anbefalte bare ES fordi jeg så at du bodde nært Trondheim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, TS tar motor diagnoser. Anbefalte bare ES fordi jeg så at du bodde nært Trondheim.

 

skjønte det :) Bilen går no som den skal.slettet 5 stk forskjellige feilkoder og bilen er ikke til å kjenne igjen :):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.