#1 Skrevet November 21, 2014 Har akkurat fått flushet tiptronickassen på min 1999 mod a4 1.8t. I følge automatgir firmaet som gjorde jobben var det ikke urenheter i form av spon eller lignende i den gamle oljen, men kassen trengte en flush. Før jeg fikk dette gjort var det av og til litt problemer med at den tidvis slurte i drive . Sluringen er der fortsatt, men nå er den i tillegg begynt å "hugge" ved girskift ved det jeg antar er skifte mellom 2 og 3 gir, men kun i oppoverbakker. Noen tips i forhold til dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2014 Hvor langt er den kjørt? Prøvd å nappe av LMM for å se at det ikke er denne som skyldes nykkingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2014 Har ikke prøvd å nappe av LMM så kan prøve det først. Virker uansett rart da det kun er i oppoverbakke det skjer. Giring fungerer ellers greit både ved kickdown fra lav hastighet og ved "manuel" giring.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2014 Ikke spon eller urenheter i oljen, men trengte fortsatt flushing? Hvilken begrunnelsen ligger bak at den trengte flushing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2014 Har hatt samme greie på en Toyota Land Cruiser. Landcruiseren fikk girkassetrøbbel etter tektylbehandling, og jeg flusja kassa. Ble litt bedre, men kom tilbake etterhvert. Jeg tror problemet var en temp sensor på kassa som ikke var helt i kontakt, enten grunnet tektylinntrenging eller at de kom borti sensor under dette arbeidet. Nå har det gått seg til og alt er helt i orden. I oppoverbakke er det jo noe væske som siger bakover. Finnes det noe i systemet som blir påvirket av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2014 Med mindre verkstedet har gjort det, så finnes det prosedyre for å resette kassa. Skal være anbefalt å gjøre ved alt arbeid på den. Har ikke funnet mye om det, men gjøres på følgende måte; Slå på tenning og trykk gasspedalen i bunn. Hold i ca. 10sek. Skru deretter av tenning uten å slippe pedalen. Slipp opp pedalen og skru på tenning. La den stå slik i ca. 5min uten å røre gasspedalen. Du vil da høre magnetventilene i kassa tikke under denne tiden. Etter 5min slår du av tenning og starter bilen. Kassa vil nå bla. tilpasse seg kjørestil på nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 23, 2014 Jeg ville sjekket om oljenivået på kassen er riktig etter jobben de har gjort. De kan ha slurvet eller ikke fulgt prosedyrene til punkt og prikke. Skal jo sjekkes ved gitte temperaturer osv. Jeg hadde tilsvarende problemer på en tidligere A8 jeg hadde og fikk sjekket nivået på Møller. Da manglet det to liter olje etter at det andre firmaet hadde hatt olje og filterbytte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 24, 2014 Da har jeg nappet av kontakten på lmm og bilen gikk like godt om ikke bedre. Regner derfor med at den er defekt om må byttes. Noen anbefalinger om hvor jeg kan få tak i ny uten å bli flådd :-) ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...