Eksos på A3 med over 300hk, kor stort?

Anbefalte innlegg

kor stor eksos bør eg ha?

 

kan eg bruke 3" downpipe,

kaste katten, og bruke 2,5" simons fra katt og bakover,

eller bør eg bruke 3" heile vegen?

 

Er det vits i å lage seg rustfritt, eller er det nok med svart stål?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kor stor eksos bør eg ha?

 

kan eg bruke 3" downpipe,

kaste katten, og bruke 2,5" simons fra katt og bakover,

eller bør eg bruke 3" heile vegen?

 

Er det vits i å lage seg rustfritt, eller er det nok med svart stål?

 

Jeg er ikke noen ekspert, men synser litt: 3" downpipe bør være fint, det samme er 2.5" bakover. Jeg har 3" på min A3, men det er nok overkill og man kan ikke stikke under en stol at det bråker en god del mer enn 2.5"...

 

Når det gjelder katalysator: Har ikke du også en lambda-sonde før og en etter katalysatoren? I såfall kommer du vel til å få 'feilmelding' om du bare fjerner katalysatoren? (det kan så klart trikses til)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke noen ekspert, men synser litt: 3" downpipe bør være fint, det samme er 2.5" bakover. Jeg har 3" på min A3, men det er nok overkill og man kan ikke stikke under en stol at det bråker en god del mer enn 2.5"...

 

Når det gjelder katalysator: Har ikke du også en lambda-sonde før og en etter katalysatoren? I såfall kommer du vel til å få 'feilmelding' om du bare fjerner katalysatoren? (det kan så klart trikses til)

Så vidt eg veit, så har eg kun lambda før kat,

da eg har pre facelift.

 

Har du 3"? Rustfritt el svartstål?

 

laga det sjølv?

 

Pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt eg veit, så har eg kun lambda før kat,

da eg har pre facelift.

Ok; da er jo det problemet bort :-)

 

Har du 3"? Rustfritt el svartstål?

 

laga det sjølv?

 

Pris?

 

Rustfritt fra Ferrita; og ja det koster litt, men så regner jeg med at det holder (minst) hele bilens levetid også :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dersom det ikkje er vits i å lage 3" heile vegen, så vil eg unngå dette,

da eg er redd for støy, og skal ein ha ein sleeper, så bør den ikkje bråke for mykje. Kor mykje kostar rustfritt kontra svartstål dersom ein lagar eksos sjølv? og er torshov røy like bra som ferrita røyr? simons bråkar vel i utgangspunktet ganske mykje? eg har simons fra kat og bak i dag, regner med at det er 2,5" da det blei montert i lag med montering av steg 3 hos TS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan godt bruke 2.5" fra kat og bakover, iallefall om du har det liggende allerede......lag et erstattningsrør for katen slik at denne kan monteres enkelt for en eu-kontroll.

 

Jeg bruker rørbiter fra simons/torshov når jeg bygger anlegg....klart rustfritt er konge men da bør du ha utstyr/kunnskaper om å sveise dette, for du har vel ikke tenkt å benytte eksosklemmer overalt under bilen?? personlig synes jeg det ser hjemmemekk deluxe ut!!!

Lakkerer du anlegget etter det er ferdig med en god og varmebestandig lakk varer det lenge og koster svææært lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan godt bruke 2.5" fra kat og bakover, iallefall om du har det liggende allerede......lag et erstattningsrør for katen slik at denne kan monteres enkelt for en eu-kontroll.

 

Jeg bruker rørbiter fra simons/torshov når jeg bygger anlegg....klart rustfritt er konge men da bør du ha utstyr/kunnskaper om å sveise dette, for du har vel ikke tenkt å benytte eksosklemmer overalt under bilen?? personlig synes jeg det ser hjemmemekk deluxe ut!!!

Lakkerer du anlegget etter det er ferdig med en god og varmebestandig lakk varer det lenge og koster svææært lite.

eg har 2,5" fra før, trur eg da.. har ikkje målt på det, men det er grøvre enn det orginale ihvertfall. sveisinga er ikkje noke problem, onkelen min skal sveise alt, og det er det han driv med, er sveisar.

 

men eg trur eg satser på rustfritt til og fra ic, og svartstål til eksos.

så framt at 2,5" fra kat og bak er stort nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tenkt på aluminiums rør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tenkt på aluminiums rør

aluminium smelter ved 660 grader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med titan? Leder veldig lite varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med titan? Leder veldig lite varme.

Pris...... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Titan er et HEL.... og sveise, prøvde å lage meg eksos av Titan selv, da jeg fant ut at vi hadde MASSE sånt på jobben, vekten ligger vel på noe mellom aluminium og stål, sånn midt i mellom en plass...

Har noen kompiser som sveiser her ute, men de ville ikke ta det på seg, er visst utrolig vanskelig å få sammens trenger MYE temperatur for å få fine sveiser, samt spesial tillsetningsmateriale...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Titan er et HEL.... og sveise, prøvde å lage meg eksos av Titan selv, da jeg fant ut at vi hadde MASSE sånt på jobben, vekten ligger vel på noe mellom aluminium og stål, sånn midt i mellom en plass...

Har noen kompiser som sveiser her ute, men de ville ikke ta det på seg, er visst utrolig vanskelig å få sammens trenger MYE temperatur for å få fine sveiser, samt spesial tillsetningsmateriale...

Akkurat det er ikkje noke problem,

han sa han kunne sveise kva som helst,

berre eg holdt materiale...

 

Men så er han jo sveise bas for eit firma som driv med f.eks offshore sveising,

sveising av oljeledningar o.l.. ;) Men det er alt for dyrt.

 

Konklusjonen er , bruker 3" downpipe i svartstål, 2,5" fra midt under bilen og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.