Motorkonvertering - 1.4 16V (BCA), til hva?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en VW Caddy 1.4 (Motorkode: BCA). : rolleyes

Ideelt sett skal jeg bytte ut denne med en nyere Caddy 2.0 TDI 140hk, men enn så lenge skal den få gå til neste sommer.

Finnes det en annen motor i VW-sortimentet som er en bolt-on konvertering i denne bilen?

Tenker på noe litt større, 1.6 eller 1.8. Bare å fått litt mer drag i bilen hadde gjort seg. Fullastet med stål og sveiseapparat var den ikke akkurat skapt for bratte bakker. : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes lite som er bolt on med mer effekt siden du har smallblokk? Men den enkleste ombygginga blir Mtdi dette krever tilpasning av motorfestene ,men ingen/ lite mod av ledningsnett du bruker en 1,9tdi motor og bytter ut dieselpumpa i ei fra en idi motor ( mekanisk pumpe) 1,9 td 1,6 td .Ang girkasse ville det letteste vært å brukt en 02a med waier shift og mekanisk drift av cluth eg har mekanisk slave liggende du kan få kjøpe.

Eg hadde en sånn motor i ein Vento eg hadde tidligere å det fungerte veldig bra. Eg byttet til større dyser og hadde vel effekt på rundt 120 hk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.