Kan noen hjelpe meg å finne/bekrefte utvekslingen på en 01e TDI kasse?

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe en 01e kasse fra en A6 TDI som jeg vil sende til SQS for å bytte 3-6 gir. Jeg ser at de aller fleste kassene har følgende utveksling: 3,50 på 1. og 1.89 på 2. gir men jeg ser også at noen TDI kasser har en annen: 3,75 på 1. og 2,05 på 2.. Jeg har prøvd på forskjellige måter å finne ut av det uten hell, er det noen som kan hjelpe meg å finne ut om denne kassen har den ene eller den andre utvekslingen?

Det jeg har av info er div nr fra et bilde: 01E 300 048 D og 815.0.0007.28 samt 3664.

(Har etterspurt serienr..)

Jeg mener også at denne kassen har sviktstål inngående, bredt 1. gir samt utgående utveksling på 4,11, det kan kanskje også bekreftes?

På forhånd takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle tallene står i delekatalogen, men uten årsmodell og girkassekode hjelper det ingenting.

Det står på sidene med delene inne i girkassa, og det står f.eks. Z=30/28, Z står for zahn som er tysk for tann, og så deler man 30 på 28 og finner ut at f.eks. i girkasse CET så er 4. giret utvekslet 1.0741:1, mens i CYT f.ekks. så er 4. giret Z=27/31 = 0,870:1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skjønner... skal prøve å få tak i kode og årsmodell. Takk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da løste det seg, fant ut det jeg trengte på ETKA... (Selv uten årsmodell eller kode) Konklusjonen er at det finnes uendelig mange kombinasjoner av disse kassene så det kan lønne seg å sjekke litt.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det finnes uendelig mange kombinasjoner, det er derfor man har en kode å gå etter. Det skal ikke være forskjeller innefor samme kode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.