#1 Skrevet November 24, 2014 Har en A8 4e 4.0TDI som helt umotivert starter kjøleviftene når bilen er låst og i ro. Ser ikke noe mønster i forhold til temperatur, tid den har stått i ro. Lest av div koder men ikke noe på vifte eller sensorer. Har noen erfart lignende og evt løst problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2014 Du har ikke solar soltak som skal starte og drifte viftene når sola skinner? Strengt tatt skal det være over en gitt temperatur før det aktiveres, men mulig det er feilen. Eller tenker du på kjølevifte til radiator? Nå er jeg ikke sikker på A8, men for mange modeller er sensor for radiator vifte helt mekanisk lukket system, enten kabel brudd eller defekt sensor. Prøvd å bytte? Evt ta stikket av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2014 Takk for svar, ja det er radiator hviftene som starter. Har lokalisert en tempføler under klimakompressor. Starter med å bytte den, selv om jeg har lite trua 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2015 jeg har nå byttet begge kjøleviftene da Audi mente feilen satt i elektronikken på viftene, byttet også tempføler bare for å være på den sikre siden, dette hjalp ikke, viftene starter fortsatt helt uten forvarsel og går til batteriet er tomt for strøm. jeg har lagt merke til at dette inntreffer når bilen er våt, etter vask eller i regnvær. vet ikke hvor jeg skal starte nå for å komme denne feilen til livs 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...